Fórum - Téma


323 1.8 olej


Fórum 323 IV BA / BH 323 1.8 olej

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2012-05-22 17:15:32

dobrý, mám problem s olejom, strašne rychlo sa stráca, ale len ked motor vytáčam, je to normalne ?? od vymeny k vymene ho celý aj prejazdím dolievam dosť často, čítal som že tie mazdy teda mazda 323 Coupe 1.8 16V DOHC su problemove s olejom lebo maju krátke piesty, ide o to že ked jazdím slušne tak mi auto papá olej minimálne no ked stojím a vytačam ho tak za mnou je modrá clona, čo to može byť ??? vie mi niekto poradiť ?? dakujem

MAX6  
J.
2012-05-22 17:33:18

Kolik ti to baští oleje na 1000km? Jestli je to do 1l/3000km tak by to mohly bejt gufera na ventilech. Jestli je to víc,tak by to mohli bejt už zapečený kroužky. Každopádně kdyby to byly gufera na ventilech,tak by stálo za úvahu rovnou přitom překroužkovat i písty.

2012-05-22 17:47:45

fuuha, takto, ked najazdím 500KM bez vytáčanie do 6000 otačok a jazdím slušnou jazdou tak mi to spapá možno 1 deci oleja, ale ked najazdim 10 kilometrou že sa nahánam a tlačim na pedal pričom ho vytáčam tak v pohode zožeri aj pollitra, čo je už dosť, za posledných 5000KM som dolieval asi 2 a pol litra, takže ?? kolko može stáť oprava ?? približne, aby som sa mohol podla toho zariadiť ??

MAX6  
J.
2012-05-22 18:56:12

Záleží jak moc chceš opravovat. Asi to nejspíš budeš dávat nějaký firmě viď ? No přetěsnění těch ventilů počítej cca 72eur k tomu těsnění hlavy cca 48eur. Ty pístní kroužky budou stát cca 85eur. Plus k tomu musíš připočítat práci co si vezme ta firma a olej + filtry. Tohle jsou jen ty nejnutnější díly,ale určitě je seženeš i levněji,respektive ty firmy co ty motory opravujou je dokážou sehnat daleko levněji. Samozřejmě by bylo lepší vyměnit všecko: gufera na vačkách,gufera na klice,těsnění pod víkem ventilů,pokud je nějakej hydroštel mrtvej,tak ho vyměnit,nechat předělat ventily,zkontrolovat jestli je hlava rovná.... Ale to je na tobě a na tvý peněžence.Hlavně to chce udělat rychle,aby se ti nepodpálily ventily,protože se takhle hodně zanášej.

Mě teďka dělaly kompletní kontrolu a předělání motoru 2.0FS (626GE-GF,323BJ,Premacy) v jedný supr firmě v Řevnici u Prahy. Dělaly: kompletní repase a seřízení hlavy s ventilama,tlaková zkouška hlavy,srovnání hlavy,překroužkování,přetěsňování,kontrola klikový hřídele atd... a i s prací mě to stálo - hlava 5000Kč a polomotor 7000Kč

2012-05-23 20:34:42

ešte jedna vec, stráca sa mi voda v chladiči, ale nie tak moc, dolievam možnno tri deci za dva mesiace, može to byť len tým že je niečo s tesnením pod hlavou ?? žeby to malo nejaký suvis ?? s olejom a vodou ????

MAX6  
J.
2012-05-23 21:49:03

Samozřejmě nejdřív zkontroluj všechny hadice,jestli to po nich někde neteče.Koukni se jestli ti nepřibývá olej a jestli na olejovym víčku nemáš takovou emulzi. Potom se koukni,až budeš mít pořádně ohřátý auto,tak otevři kapotu a koukni na expanzní nádobku s vodou, jestli v ní nejdou bublinky. Potom napiš co z toho jsi zjistil.

2012-05-23 22:44:38

emulziu nemám, to sledujem stále a do nadobky s vodou som tieš pozeral a nič, nebublinkuje to, ani raz sa mi to nestalo, sledujem to už dlhšiu dobu

MAX6  
J.
2012-05-24 08:42:13

A jakou používáš vodu ? Nějakej koncentrát,kterej ředíš nebo už naředěnou směs nebo čistou destilovanou vodu ?

2012-05-28 16:28:06

original tam bola žlta chladiaca, teraz som tam nedával koncentrát len som ju zmiešal s destilovanou vodou

2012-05-28 18:46:31

prekruzkuj kotor to aj tak musis davat dole hlavu ja som to robil pred zimou bude ti treba kruzky 85e tesnenie sania 10e tesnenie vyfuku 10e tesnenie pod hlavu cca 30e daj si zabrusit ventili a zrovnat hlavu ta sa musi rovnat vzdy po demontazi. vymen tesnenie drieku ventilov cca 20e a mas pokoj inak mazdy maju celkovo vysiu spotrebu oleja preto ze su vysokootackove motory ale modry dym urcite nie. ja to vydim na tesnenie pod hlavou daj si este zmerat tlaky az vies ci uz to maju piestne kruzky za sebou


Odpovědět