Fórum - Téma


2.ODITD- demontáž čidla teploty vody


Fórum Technický koutek 2.ODITD- demontáž čidla teploty vody




2011-07-21 14:17:20

Ahoj. potřebuji vymontovat čidlo teploty vody. je čidlo přímo ve vodě, nebo jen v šachtě? Jestli mám vypustit vodu,nebo netřeba. dík.

2011-07-22 11:03:56

Ahoj, ak mas na mysli tu srandu hore na chladici vpravo (pohlad spredu), tak to len vysrobuj. Trochu "vody" potecie, ale len tolko, kolko mas vyssie hladinu v expanznej nadobe. A to sa tiez da odpustit vopred do nejakej plechovky odpojenim hadicky pri viecku chladica, no nie? Cawes.

2011-07-22 12:34:26

Ahoj. To co píšeš je v intercoleru a to nemyslím. Já myslí to co je krásně zašitý v hlavě za vstřikovacíma trubkama. Dlouho mě trvalo než jsem ho vůbec našel

Chci je proměřit, protože mám problémy se startováním za tepla a to jak při teplým motoru, tak i když je teplo venku. Když mrzne chytá hned, nebo když to čidlo odpojím, tak motor naskočí taky okamžitě. pokud bude čidlo OK, tak oblbnu řj. vsazením odporu mezi to čidlo a řj. Musí se to dát přes přepínací relé aby to po nastartování přeplo na okruh bez odporu a mělo by to fungovat. Motory koncernu WV tak jdou oblafnout.

2011-07-23 09:21:59

Hej, prisiel som na omyl skor, ako si odpisal . Ja som si to vybavil spamati a neuvedomil, ze to je postturbochladic. Aspon viem, kde je snimac, asi by som ho tiez dlho hladal.

Tie teplomery su velmi casto polovodice zaliate do puzdra a ked sa pokazi, funguje stale, len sa posunie rozsah ich elektrickeho odporu. Potom RJ reaguje na kraviny. Kazdopadne, v pripade poklesu nominalnej hodnoty odporu toho snimaca sa da riesit doplnenim jedneho ohmickeho prvku, ale otazka je, ako sedi cela teplotna zavislost odpora s tym, co ma naprogramovane RJ... Vymena cidla je lepsia. Ak chces, mozem to svoje premerat a budes vediet, kolko ohmov musis dopasovat na to tvoje, aspon pre orientaciu. Zatial caw.

2011-07-23 10:00:21

Ahoj. To by bylo super, kdyby jsi přeměřil to svoje. Pro porovnání. A kdyžtsk dej vědět při jaký teplotě. Při 100st. to má být 180 ohmu. Zatím dík.

2011-07-23 14:48:39

Tak som to tiez chvilu hladal . Odpojit konektor uz bola pohoda, ale napasovat sa na snimac s meracimi kablami, to bol hlavolam typu jezek v kleci. Nameral som 2280 Ohm, teplotu motora povazujem za vyrovnanu s okolim a teda asi 25 °C. Onedlho pojdeme autom nejake kilometre, este skusim odmerat odpor zodpovedajuci pracovnej teplote (hned po zastaveni). Podla udaju 180 Ohm @ 100 °C je nasim senzorom skutocne termistor - polovodic s exponencialnym poklesom odpora pri rastucej teplote. Zatim.

2011-07-23 19:20:54

Zkoušel jsem to změřit za tepla,ale to je o prsty Za studena až ráno. pokud máš motor ohřátej, tak v jaký poloze máš ručičku teploměru? Já přesně uprostřed. Jestli to tak má být, tak si myslím,že čidlo asi bude dobrý, nevím...

2011-07-23 21:29:34

Ja mam rucicku mierne pod stredom asi tak 2-3 ciarky. Pri tomto stave som nameral odpor 273 Ohm, ale meral som to asi 5 minut po zastaveni a hodnota odporu isla po desatinkach hore. Inak je to o prsty a to som si nechal ten "ozdobny" kryt dole, aby som mal lepsi pristup. A to som uz vedel, kadial mam strkat kable, lebo inak neviem-neviem. Skratke, jeden pcham medzi trubkami co vedu z cerpadla k vstrekom a druhy nad nimi. Pri troche citu sa clovek nepopali .

Teraz ma napada taka sranda, ked mas odporovy trim alebo potenciometer, zapoj si ho do konektoru, ktory sa napaja teplotne cidlo. Ako budes s tym trimom tocit, bude sa menit poloha rucicky na palubnej doske. Tak sa da zistit, pri akej teplote ma aku hodnotu odporu to cidlo. No, mozno to bude k niecomu dobre .

2011-07-25 12:33:58

Konečně jsem se dostal k tomu změřit to čidlo za studena a za spousty sprostých a jíiných vyjmenovaných slov jsem naměřil 330ohm při studeným motoru. tj. při asi 17st. Takže pokud oba měříme dobře, tak je asi čidlo KO.... ale zaráží mě, že teploměr na přístrojovce ukazuje dobře...

2011-07-27 16:35:54

Tak čidlo dobrý- Já měl špatně nastavenou stupnici rozsahu na měřáku

Ale stím potenciometrem to byl dobrý nápad, jen jsem ho zapojil na výstup čidla a zkoušel startovat. Vyzkoušel jsem si, jakou potřebuji hodnotu odporu za tepla a zítra vyzkouším, jestli to bude fungovat i za studena. pak už jen najít místo, odkud vezmu proud který jde z altíku po tom, co začne dobíjet, abych mohl zapojit přepínací relé a hotovo.

2011-07-28 10:19:02

bezva!

pokud budes mit necó novyho ...

2011-08-03 22:30:31

To Kassy: zdarec, tak jestli tě dobře chápu, teploměr na přístrojích ti ukazuje správně, takže senzor je OK. A přesto nemůžeš dobře nastartovat ani za studena ani za tepla. Tak pokud ŘJ si bere údaje ze senzoru, zřejmě k ní nedojdou potřebný Ohmy, ale pokud je upravýš, tzn. že je tedy na studenej start rapidně zvedneš a na teplej opačně, tak to nastartuje. Být tebou mrknul bych se v první řadě na podlahu spolujezdce k ŘJ a zkontroloval všechny kostry do ní jdoucí i kostru jí samotné, protože výstupy na senzory jsou kladné oproti právě kostře ŘJ a pokud je některá z koster špatná nebo žádná, ŘJ si tu kostru najde co nejkratší cestou, ale bohužel přes nějaké odpory co jsou kolem, jako když máš špatnou kostru zadního světla, taky si to najde kostru, ale přes ostatní žárovky (odpory)a je z teho barevná hudba a nikdo neví co děláš, jestli brzdíš, blikáš, stejně jako ta ŘJ. Co ty na to, než bastlit něco co stejně pořádně nebude fungovat. Byl bych rád, kdybys mi odepsal co si o tom myslíš. Zatím čau

2011-08-04 08:56:29

Ahoj. Dík za tip. Určitě na to mrknu. Ale starty jsou problém za tepla. Hlavně pokud je motor teplý provozem, ale i když je studený např 20st. Když mrzne, tak je to mnohem lepší. Udajně je v háji čerpadlo. Mě by na ty starty větší odpor pomohl. Ale ty kostry omrknu, kdoví co je v tý elektronice za blafy.

Jinak ta úprava vřazením odporu se dělává. Na motorech WV to dělávají docela běžně. Švagr zkoušel podobně oblafnout ŘJ u pasatu vřazením odporu místo váhy vzduchu a fungovalo to obstojně. To jsou občas úpravy který dělaj servisy za několik tisícovek a přitom je to otázka 60kč za mat. a když víš kam co zapojit tak max. dvě hodky práce...

2011-08-06 21:26:01

Jj, to je mi jasné, vím o tem že se dají takhle oblbnout je blbý výraz, spíš simulovat signály od jednotlivejch senzorů, ale horší je pokud je na něm závislejch více věcí, jako u tebe ukazatel teploty. Píšeš že odpojíš senzor teploty a auto v poho nastartuje ne? Ale v tu chvíli neukazuje ani ukazatel teploty, tak to udělej jednoduše, odstříhni signální kablík u ŘJ a je to.


Odpovědět