Fórum - Téma


1.5i DOHC ??Turbo??


Fórum 323 IV BA / BH 1.5i DOHC ??Turbo??

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2

2011-05-06 09:06:34

Ahoj, docela se o tohle téma teď zajímám,protože mám bakalářku na přeplňované motory a v podobném duchu (esi mě nevyhodí) chci dělat i diplomku na téma přestavba NA motoru na Turbo,pokud možno včetně realizace na mazdě,ted jen přemýšlím esi když pujdu do auta mám koupit 2,0BJ nebo 1,5BJ... co se týče jen upravy motoru,připrav si daleko přes 100 tisíc. pokud bys objednaval díly z USA. Ty ceny co ted pisu sou velice hrubý odhad,chybí programovatelná řídící tam řídící jednotka a spousta maličkostí,na www.protegegarage.com je i celý turbokit za 3500 dolaru,ale ten neobnaši kovane dily motoru,vyfuk a většinu dílu. a třeba svody pro turbo se daji sehnat na ebayi z fordu probe,protože je to stejný motor.takže tak:

kované písty a ojnice 14000

ložiska 4500

šrouby na hlavu 1800

výfuk 12000

svody 2700

turbo 13000

sání 5000

palivová pumpa 2000

vstřikovače 5500

intercooler 3700

Blow-off ventil 5000

alu trubky na IC 5000

downpipe 5000

spojka 8000

wastegate 5000

silentbloky 7200

2011-05-07 20:41:00

a to z toho chceš dělat dragster? asi to bereš nějak moc vědecky my co jsme si turbo nacpali pod kapotu jsme to dokázali za desetinu nákladů co tu píšeš a s polovinou věcí co si tu vypsal, určitě tu jde i tak jak si to tu všechno napsal, ale ptám se proč když to jde levněji a s téměř stejným výsledkem

2011-05-12 11:51:34

Desetinu nakladů,to trochu přeháníš ne? ale jako garážovka dobrý...pokud bych chtěl ať už z 1,5 nebo z 2,0 dostat dvojnasobek vykonu (vic než 220 koní ti stejně předni kola nepřenesou) tak su zvědavý jak toho dosáhneš za desetinové naklady,navíc máš pravdu,chci to dělat trochu vědecky,jinak to nemá smysl. A zajímalo by mě co z těch věcí co jsem psal bys vyškrtl aby to auto pořád fungovalo....fajn,pisty a ojnice nechat seriové,třeba vydrží,třeba ne(já chci jistotu a tu v seriovych ojnicich nemam), šrouby v hlavě,fajn,je to maličkost. ale neříkej mi že seriová palivová pumpa a vstřikovače ti poberou dvojnasobný vykon auta,to nepoberou. bez intercooleru to taky moc nepojede,možná odvaříš motor horkým vzduchem...další věc je že esi z toho budu dělat diplomku,tak chci motor i naprogramovat tak aby mě nesežral a nemel v normalním provozu o moc vyšši spotřebu než konvenční přeplňované sériovky...tak toť asi vše...samozřejmě to neber ve zlém,jen výměna názorů,ale za ty "desetinové naklady" jak říkáš nemůžeš mít přeplňpovaný motor na urovni

2011-05-12 21:45:40

dvojnásobek výkonu to už je vážně extrém to se nedělá ani na rallye co bych vyškrtl ze tvého seznamu si napsal částečně sám kované písty to je jen taková slovní hříčka, vážně si myslíš že dnes ještě někdo písty odlívá? to asi ne, kromě pár lidí teří dělají kusovou výrobu pro autoveterány, ojnice samozřejmě máme odlévané ale s klidem vydrží jako důkaz tu už máme 1,8GTR které se ladily na rallye z původních cca 200 koní na 350 sériová pumpa ti dokáže plnou nádrž vyprázdnit asi do 5 minut, tak rychle asi spalovat nepotřebuješ, seriová pumpa taky dokáže tlačit až dvojnásobek toho co tlačí standartně když zvedneš tlak ventilem který se dá nastavit tak nepotřebuješ větší vstřiky šrouby v hlavě nech ty stávající jsou dostatečně předimenzované.

pokud nebudeš snižovat kompresní poměr počítej s přeplnováním tak 0,5-0,8 bar a při tomto tlaku nebudeš intercooler potřebovat. Alu trubky osobně nepoužívám protože je neumím svařovat ani ohýbat proto používám nerezové poslouží ůplně stejně jen jsou oproti hliníkovým o kousek těší na autě ti to přidá asi 2 kila což u auta stavěného na běžný provoz stejně nepoznáš a tyto trubky mě vychází na auto kolem 1000, většina turbin má wastgate už na sobě a lehce jeté nebo i nové se občas dá na aukru sehnat do 5000 silentbloky jsem nechával původní a nikdy nebyl problém. řídící jednotka zatím taky stačila origo a co nestačila pomohly externí prvky jako třeba regulátor tlaku paliva a regulátor tlaku turba ale pokud bych chtěl sofistikovanější řízení motoru použil bych některý z programovatelných obvodů a řídící jednotku bych udělal ůplně novou, (řadím se i mezi radioamatéry takže tohle bych měl zvládnout,

pokud píšeš že tě to vyjde na 100t tak s tou desetinou fakt přeháním ale s pětinou tedy 20t se to dá zvládnout ůplně v pohodě

dojed na nějaký sraz a můžem hodit řeč nebo ji můžeš hodit i Weskerem taky si dal turbínu pod kapotu a dokonce pro 6vál já dělal jen 4vály

2011-05-13 21:23:03

a co jsi turbil a o kolik jsi zvýšil výkon? ja bych fakt minimálně 200BHP chtěl ať už ze 2,0 nebo z 1,6 (1,5), přece jen bude levnější pojistka na to,navc dvoulitru moc není a blbě se shání....

2011-05-18 08:02:43

turbil sem jeden motor B6 a jiný B6 již origo oturbený sem montoval do MX3 ani u jednoho sem nebyl na brzdě takže ti neřeknu o kolik sem zvednul výkon ikdyž ten origo oturbený by měl mít v základu 150koní a plánuju ještě zvenout výkon o dalších 50 ale to bude na spínač takže tam bude jem když bude potřeba něco málo o té MX3 je tady http://www.mx3.cz/viewtopic.php?f=4&t=1233

2011-05-18 19:14:40

no ja esi budu dělat BJ s motorem ZM 1,6 tak bych z toho 200 koní chtěl určitě,zaklad bez turba má 98HP,takže jde o dvojnaosbný vykon...proto se tak bojim že takřka seriový motor to nemože vydržet...nebo seženu BJ s dvoulitrem,což je nadlidský ukol a vykon bych chtěl asi stejný.

2011-05-18 21:45:38

to z toho motoru nedostaneš ne kvůli klice ale kvůli kompresnímu poměru, na ten výkon budeš potřeba plnit hodně přes 1 bar a poud nesnížíš kompresní poměr bude ti palivo hořet už při kompresi tedy samozápaly, takže by si musel asi upravit písty ale pak budou oslabené a nevyvážené s klikou nebo přehonovat válce o 4 desetiny a dát písty z motoru B6T a vyvážit je s klikou tohle všechno ale stojí pěknej balík,

nejrozumější by bylo se spokojit s polovičním nárustem výkonu tedy celkem 150 koní to dáš za pár kaček oproti tomu co by si z toho chtěl dostat

2011-05-22 11:14:57

Já sem prave tady s touto variantou tak trochu počítal,hodit písty 8,5:1 nebo 9:1,dají se sehnat na ebay,používají se v MX-5. ZM motor ma v serii tuším 9,7:1, proto sem uvažoval aj vetší vstřikovače,ale pokud říkáš že sériové stačí tak ti budu věřit...otázka jestli budou stačit na ten výkon,který chci. ještě se zeptám,jak ti to zvládala spojka nebo poloosy ten narust výkonu?

2011-08-17 01:13:28

Nastrkej tam 1,8 BJ mají značení FP ale bude tam pasovat i BP jsou to stejné bloky. Já jsem použil ojnice z B6T jsou znatelně jiný, písty jsem jen lehce sundal dolu, potom jsem je hlavně všechny hodil na DESETINU gramu do stejné váhy. Udělat si vyšší těsnění hlavy válců (poskládat ze tří). Hlavně přebrousit uložení klikovky, ojničních čepů, ještě je dobrý nechat si přebrousit oka ojnic, pokud budou nepatrně natažený, je ti brus klikovky nanic. Nový bronzový pouzdra do ok na pístní čep, pístní čepy můžeš nechat ty jsou tvrdý a stejně je samostatně neseženeš (jen součást pístu). A hlavně zvlášt pozor si dej na axiální vůli na klikovce, díky velký axiale vznikají nežádoucí pohyby do stran a rozúhlení ojnic od klikovky a všechno se tam mele až nakonec praskne klikovka. Vím že to není sranda, jak tvrdí Renda když jseš šikovnej, mě to od základu vyšlo na nějakých 19tyček i s kompletní GO hlavy (mimo hydroštelů a vaček). A s tou spojkou, 1840ccm FP stejně jako BA BP má lamelu o průměru 200mm což je dosti málo a asi by to nepřenesla. Musíš dát 230mm s BG a to i s převodovkou kvuli trnu. Celkově je ta převodovka z BA BJ taková slaběji konstrukčně řešená co se týče povnosti, BA má sešroubovanou převodvku 8mm šrouby a BG GT 10mm šrouby i poloosy a kinetáky jsou menší. A jedna z nejdůležitějších a nezbytně nutný malinkatý věcičky se neobejdeš a tou je čidlo klepání, bez toho to ani nedávej dohromady. Detonační spalování ti odrovná motor během chvíle, několikrát vyšší teploty. Princip ochrany před detonacemi asi znáš. Tot vše, hodně zdaru.


Odpovědět

1  2