Fórum - Téma


1,5 Z5 olej - spotřeba, žere


Fórum 323 IV BA / BH 1,5 Z5 olej - spotřeba, žere

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2  3  4

2012-09-30 17:07:15

cavte potreboval by som od vas radu mam 323 ba 1,5 mam pred asi 6000km vymenene kruzky tesnenie pod hlavou zrovnana hlava a guferka na ventiloch uz dlhsiu dobu mi zere olej asi nejak 0,5 na 1000km no nedymi! ani po starte ani ked je teply motor z vyfuku na volnobeh olej necitim nerozumiem tomu predtym malo auto zapecene kruzky ale to po tarte dymilo teraz nic ked vyberiem sviecky tak elektrody su ciste ale ma zavite je cierna usadenina nie vela ale je myslim ze olej tak isto ked pozriem do valca tak piest je cierny co to moze byt? guferka kruzky? voda sa nestraca tak tesnenie pod hlavou asi nie

2012-10-31 19:38:01

tak vyzera to na zapecene piestne kruzky iba ze to auto nedymi- ked som urobil kruzky vtedy co som ich menil trocha som pojazdil a siel na stk, emi. no na emisnej som osobne nebol vtedy motor nezral ziadny olej podotykam, ked mi auto odovzdali a dal som im uplatok ze katalizator je ko. tak som s nim siel po dialnici vkuse cca 400kilakov a zozral asi 0,6litra oleja to ci su to naozaj kruzky zistim az ked ich uvolnim vyplachom a ide olej shell helix hx7 aby motor stale vyplachoval. ak su to naozaj kruzky tak na emisnej ten motor musely riadne povytacat a kruzky sa zapiekli v tedy. zistoval som kedy sa zapekaju kruzky a vraj dlhodobe pretazenie motora vo vysokych otackach ich dokaze zapiect. to ze auto nedymi asi sposobuje to ze mam kruzky nove a tie nad tymi najspodnejsimi nepustia tolko oleja do valcov.dam vediet co to bolo.

2013-01-03 18:12:50

je to divný. Kroužky se udajně připečou krátkými jízdami, když se motor malo prohřeje,jízdou na MALÉ OTÁČKY...

Pokud je v motoru ČISTÝ OLEJ, tak by mělo být vše ok. Kroužky se zalepí KARBONEM do pístních drážek, s čistým olejem by se to stát nemělo.

Škoda, možná jsi měl po výměně kroužků najet na nový olej tak 2000km, a zas ho vyměnizt, aby byla jistota.

Taky mám 323F,a taky mi žere olej, už jsem ji tak koupil.... zvažoval jsem, že bych taky vyměnil kroužky, ale asi to po tom cos zažil Ty , dělat nebudu, a dál budu radši dolévat olej.

KOLIK to vyšlo nové kroužky, gufera a práce atd ?

2013-01-03 18:13:54

A ja pokud protočím pořádně teplý motor u 323 , tak to je slušná dýmovnice...

MAX6  
J.
2013-01-03 18:15:38

Mě vyšli samotný kroužky na 1800Kč. Ale pro jistotu jsem nechal udělat i gufera na ventilech.Přes ty to taky teče,hlavně ráno když je motor studenej.

puskar86, 2012-09-30 17:07:15 napsal:

cavte potreboval by som od vas radu mam 323 ba 1,5 mam pred asi 6000km vymenene kruzky tesnenie pod hlavou zrovnana hlava a guferka na ventiloch uz dlhsiu dobu mi zere olej asi nejak 0,5 na 1000km no nedymi! ani po starte ani ked je teply motor z vyfuku na volnobeh olej necitim nerozumiem tomu predtym malo auto zapecene kruzky ale to po tarte dymilo teraz nic ked vyberiem sviecky tak elektrody su ciste ale ma zavite je cierna usadenina nie vela ale je myslim ze olej tak isto ked pozriem do valca tak piest je cierny co to moze byt? guferka kruzky? voda sa nestraca tak tesnenie pod hlavou asi nie

2013-01-03 19:26:42

kruzky som daval rico 80eur tesnenie pod palicu 20eur tesnenia driekov ventilov 16eur rozvodovy remen20eur plus chladiaca kvapalina a olej robil som to sam po vymene oleja som odjazdil asi 2000km siel na stk a potom menil olej pouzival som 10w40 potom zralo olej ako som uz pisal dokonca akoby vytekal z vyfuku v jednom spoji bol mastny teraz som robil preplach a vymenil olej za 5w40 a olej uz na spoji vyfuku neni a myslim ze ho ani nezere este musim odjazdit dake kilaky a potom uvidim teraz momentalne jazdim trocha vo vyzsich otackach aby som zistil ci si cucne inak ked das dole hlavu musis ju dat zrovnat. povodne kruzky boli pekne prilepene inak mazdy robia motory tak ze zivotnost kruzkov je cca 200000 potom musis prekruzkovat je to preto aby sa neopotreboval valec a nerobil vybrus nieje to taka zlozita vec to prekruzkovanie ked by si chcel robit poradim k tomu zapeceniu prave ze sa zapecu vtedy ked je nedostatok oleja v motore alebo je vystaveny dlhsiemu nadmernemu zatazeniu a sa prehreje studene jazdy na to nemaju vplyv toto tvrdenie mam od nemenovaneho vyrobcu automobilov kia dokonca ak nespravne zabehavas auto zapeces kruzky

2013-01-03 22:11:09

Mno na to překroužkování mám trochu jiný názor. Někdy to pomůže ale.... Co se týká zapečených pístních kroužků rada: injekční stříkačkou vpravit do každého válce cca 5cm3 petroleje a nechat týden odležet. Velice často kroužky odskočí !

MAX6  
J.

01245679, 2013-01-03 22:11:09 napsal:

Mno na to překroužkování mám trochu jiný názor. Někdy to pomůže ale.... Co se týká zapečených pístních kroužků rada: injekční stříkačkou vpravit do každého válce cca 5cm3 petroleje a nechat týden odležet. Velice často kroužky odskočí !

2013-01-03 22:17:28

Válí se mi v garáži jeden 2.0FS se zapečenejma. Zkoušel jsem všecky možný povolovače a nic. Bylo by faj kdyby mi ty kroužky povolily. Máš nějakej přesnej typ toho petroleje ? Nebo stačí klasickej petrolej co seženu v drogerce?

2013-01-03 22:53:39

Normální klasický petrolej a každý den s tím jednou dokola pomalu zatočit (myslím s klikovkou). Ideální je když je ten petrolej hodně horký. Pak to povolí dříve. Pokud máš ten motor venku a nespěcháš tak je to jen otázka času aby to povolilo, ale je to lepší než rozdělávat motor. Petrolej dobře vzlíná a rozpouští karbon.

MAX6  
J.

01245679, 2013-01-03 22:53:39 napsal:

Normální klasický petrolej a každý den s tím jednou dokola pomalu zatočit (myslím s klikovkou). Ideální je když je ten petrolej hodně horký. Pak to povolí dříve. Pokud máš ten motor venku a nespěcháš tak je to jen otázka času aby to povolilo, ale je to lepší než rozdělávat motor. Petrolej dobře vzlíná a rozpouští karbon.

2013-01-03 22:56:44

Super

2013-01-04 12:31:04

samotny petrolej do valcov nepomoze uz som to skusal no a kruzky po 200tisic uz su dost unavene takze tostatocne netesnia ja som pouzil vyplach 20minut motor bezal na volnobeh a ked som sa pozrel cez nalievacie hrdlo do hlavy tak bolo vydno ze je cistejsia a potom som tam supol valvoline 5w40 a vo valcoch som mal predtym naliaty konkor.

pre istotu netreba sa bat ani olejov 5w dobre udrzuju motor cisty napriklad vynikajuce cistiace ucinky ma mobil1 ale pred prechodom na taky olej rozhodne vyplach nejakou dobrou znackou napr liqui molly, wurth a pod

MAX6  
J.
2013-01-04 13:33:54

To jsem u toho motoru co se mi válí v garáži zkoušel taky. Různý výplachy třeba 3x za sebou atd... Sice byl motor krásně čistej (skoro),ale pořád kroužky KO. U sebe na svym motoru po překroužkování a výměně gufer leju 0W-40 a naprostá pohodička. Oleje to nesežere vůbec nic,takže to co tam naleju to po 10000km i vyleju.Ale tenhle motor co se mi tu válí nechci rozebírat,protože na to nemam vůbec čas ani náladu.

2013-01-04 15:39:44

Pokud nepomůže petrolej tak můžu doporučit výrobky od firmy Wynns, konkretně oil system cleaner což je speciálně na zapečené kroužky. S výrobky této chemičky mám dobré zkušenoat a používám přísadu do oleje na bázi polymerů ( Wynns supercharge). Tato firma dělá od autokosmetiky až po mazadla a přísady do olejů. Zadej si na google Wynns a je tam celá nabídka včetně podrobného popisu.

2013-01-04 18:33:26

no wyns tym som ja vyplachoval som si nemohol spomenut ten obsahuje aj petrolej. bola to taka plechovka a keby si skusil naliat wyns do valcov? kolko ma ten tvoj motor nabehane? pretoze ked som rozoberal pri kruzkovani svoj tak originalne kruzky boli tak prilepene ze sa len tazko dali odlepit a po odlepeni tie stieracie sa neroztiahli az tak ako ked som dal nove zrejme unava materialu dokonca ked som prilozil stary kruzok na novy tak vsetky boly kusok opotrebene oproti novym tym chcem naznacit ze aj keby si ich uvolnil nemusia uz dobre tesnit /velka vola v zamku/

MAX6  
J.
2013-01-04 19:02:02

Motor má 170000km,ale je to motor z nějaký 626GF a vůbec nevim jak se s nim jezdilo. Měl jsem ho chvilinku ve svym autě,když se předělával ten můj. Každopádně teď je venku a tim pádem ho nemůžu nastartovat.Když jsem ho měl u sebe,tak jsem do něj zkoušel lít ty přípravky do oleje,kde slibovali povolení kroužků. Bylo mi jasný,že ta pravděpodobnost že t kroužky povolí je malá,ale co kdyby.

2013-01-04 19:21:27

tak to mas jasne ak nepomahaju ziadne vyplachy vyskusaj petrolej ak zliha jedine oprava ak ho teda chces mat ok

2013-01-04 19:22:16

No jo pokud kroužky nepružily tak nemohly ani povolit. Mě se to nikdy nestalo a toto jsme dělali na kamarádově autu. Jezdím už téměř 50 roků a za tu dobu jsem měl dost aut a různých značek, ale zapečené kroužky jsem nikdy neměl. Za předpokladu že se mění olej tak jak má je možné že materiál kroužků nebyl standartní, protože kroužky by měly pružit i když jsou dost odrané a nepředpokládám že by se ve válci tak vyhřály že by ztratily pružnost. Pokud nepomůže petrolej tak není jiná možnost než vyndat písty a překroužkovat. Nejsem příznivcem toho jen překroužkovat ale vyhonovat válce na rozměr nových pístů a k nim dát příslušné kroužky. Jsou dané tolerance ovality a pokud jsou tyto tolerance větší tak není jiné cesty. Pak je odvedená dobrá práce.

2013-01-04 22:22:09

Nazdar hosi, moja 626ka bola zgeneralkovana v lete, je to druhe auto v rodine takze sa na nej nenajazdilo vela km odvtedy... max tak 5000km a nalial sa tam olej Valvoline 10w40 DuraBlend. Co poviete, je ten olej v pohode alebo mam prejst na nieco ine? Nechcem aby sa trapila po GO. Ked zrala olej tak som do nej lial Mobil 10w40.

2013-01-04 22:46:14

nalial si tam to najlepsie co mame na slovenskom mazdaklube je vysledok testov olejov a najlepsie z nasich olejov vysiel prave valvoline

MAX6  
J.
2013-01-04 22:48:41

Jestli ta generálka byla udělaná pořádně se včim včudy,tak si klidně mohl dávat 5W. U tý 100kW nebo mojí 96kW je dokonce doporučená 0W. Já po opravách a úpravách tam taky teďka leju 0W-40 aabsolutně supr (najeto 172000km).

Valvoline je supr,ale řada durablend je od nich základ. Pokud leješ 10W a Valvoline,tak bych ti spíš doporučil MaxLife 10W-40 (pro benzíny). Jinak u tohodle motoru se vyhni značce Mogul a to velkym obloukem. Na tomhle motoru mam ozkouenej Valvoline MaxLife 10W-40, Motul Chrono 5W-30,Castrol Edge 5W-30 a Castrol Edge Sport 0W-40. Všecky tyhle oleje jsou supr. Viskozitu si vyper podle toho jak jezdíš a podle toho jak ti motor baští olej. Ty viskozity 0W a 5W jsou plný sintetiky a docela pěkně udržujou motor čistej.

Ale tak nějak je to vcelku jedno,hlavně že tam nějakej olej je.Máme z práce ozkoušeno,že tahle 2.0FS v klidu zvládne i olej do autobusů,ale to je na delší vyprávění.


Odpovědět

1  2  3  4