Fórum - Téma


1.2TSi a podobné: co na ně říkáte?


Fórum Pokec všeobecný 1.2TSi a podobné: co na ně říkáte?



1 ......... 2  3  4  5  6

2010-01-05 21:34:34

John: jedno takové mi kupodivu stojí v garáži. A světe div se je to mazda 323 A dokonce je stará 12 let, nikoliv 6. Za poslední rok jsem do ní nacpal všehovšudy asi 1000kč za olej a 70kč za sprej na kontakty, toť vše

samo že nepočítám běžné náklady, týkajíc se jakéhokoliv auta... ale to je předpokládám snad jasný.

2010-01-05 22:14:37

Pro všechny kdo ztratili víru v Mazdy a "učaroval" jim koncern :http://forum.octaviaclub....sion/index.php/t2540.html

Pro ty co nechtějí číst obsáhlou diskusi-je to šmejdy s konstrukčními chybami a životností mezi 150-250tisíci km(benzínové).A první vážné závady mohou přijít už po 100000km!

Tady je výběr z nářku "spokojeného" majitele:Aby mělo auto najeto 250.000km a za sebou výměnu hlavy, řetez.rozvodů, kliku v prdeli a ještě aby se odborník divil že mi ještě neodešli vačky...No to ať se na mě nikdo nezlobí, to ať si VW strčí jednoduše do prdele!....kdybych byl na auta aspoň nějakej ras, tak neřeknu, ale já se o to starám jak můžu, jezděj na těch autech páni řidiči a né nějaký hovada, auta jezděj převážně dálnice do německa, olej měnim o 10.000km dřív než mám a stejně jde motor do prdele....

2010-01-05 23:05:18

Mirin: A člověk by si myslel, jak to budou majitelé koncernových aut své miláčky vychvalovat

2010-01-05 23:41:17

Blueberry: No přecejenom už i wágenáři maj trošku soudnost a když jsem potřeboval zjistit co a ajak na svůj bejvalej služebák (Alahambra TDI - potřeboval jsem vyměnti olej, chladící kapalinu, brzdovku a pod, a potřeboval jsem manuál etzolda workshop na SAG - sharan, alhambra, galaxy) tak jsem narazil na tohle.. cituji

jeden týpek

"Passat je napojen na diagnostiku častěji než mládež na internet"

druhej

"No to je věta která sedne k VW jak pr..l na hrnec"

z toho sem měl dost klidně najdu odkaz až bude čas.. bo si to dejte do googlu tu první větu a uvidíte že sem měl pravdu

2010-01-06 06:17:48

Mě to pouze utvrdilo v tom že moje další auto (Premacy si nechám pořád,ale po Daewoo) bude buď totální plečka za pár korun,nebo jsem se díval třeba na starouToyotu Starlet,všichni si ji chválí.Ale rozhodně v bude v příštím autě atmosférický benzín, do teď jsem s nimi jezdil a turbo mi nechybělo tak nechápu proč bych měl mít v autě rovnou dvě .

2010-01-06 07:32:34

"Passat je napojen na diagnostiku častěji než mládež na internet" téhle větě jsem se od srdce zasmál, tohle je povedená hláška, to se musí nechat

Přečetl jsem, i co je psáno vodkazu a jen se mi potvrdilo nesmyslné používání ll olejů. Také, že se jednalo vždy, nebo převážně o služebáky, aha... jeden chlapík to tam trefně napsal, že nevěří tomu, že by se k nim řidiči chovali jako ke svým... ani já tomu nevěřím. Celé to jen potvrdilo, jak jsou dnes velmi důležité výměny olejů a u motorů Audi na nich vždy závisel jejich život, to je obecně známé již od první Ačtyřky, jejíž motory byly háklivé na kvalitu oleje (jojo, pryč jsou doby nezničitelné Audi 80), to samé ale platí o Japoncích, kteří jsou na olej citliví. Můj vůz měl interval 20tis. a olej vypadal jako CocaCola, teď má interval 10 a s každou výmenou je čistčí.

Hodně je o zacházení a služebnímu benzinu v turbu bude každej dávat na p..l, také bych na něj kašlal, šéf to přece cvakne nikdo se neudrží na uzdě, pokud má pod zadkem výkonnej služebáček...

Debaty o nějakých výrobních vadách také beru s nadhledem, ono výrobních chybek se dopustí kde kdo, Mazdám celou věčnost stepovaly hydroštely a nikdo z toho nedělal tragedy

A v dnešní době zkrátka šetří každý jak se dá a samozřejmě, že většina starých vozů byla považována za držáky, méně se šetřilo, kašlalo na nějaké eco, bylo na nich méně věcí k vysypání...

2010-01-06 09:02:57

Tak ještě opravdu naposled přispěji do debaty. Proti odkazu co tu flákl mirda tu můžu jako protitrumf dát příběh Doris a její M6 v 1,8 a můžeme se tu hádat do nekonečna. Ale neudělám to, zase přihodím jen fakta. Po 200 tis. musí mít každé auto 1x vyměněný řetěz, prasklá hlava - možné to je, ale nikde není uvedeno, jestli to někdo před tím majitelem třeba neupekl a podobně, celých 250 tis. to jeden majitel neměl. A je nutné si přiznat, že v 250 tis. je každé auto uhoněné a dnes má cenu 00-houby. A jak píše Pepa, tak jsem dřív nedal dopustit na xedosy, tak relativní životnost mazda motoru V6 je taky někde kolem 200-250 tis., a pak chceš, či ne musí následovat výměna stírátek ventilů a hydrozdvihů, což poctivě provedená oprava se všemi těsněními je víc než cena celéha auta a pár desítek tísíc k tomu.

  • Na všechny ty dohady okolo koncernu VW a podobně je jeden krásný ukazatel - prodejní cena jetých aut. Je to celkem spolehlivý ukazatel jak si auto stojí s kvalitou a provozními náklady. Stačí mrknout na jetá audi, vw,mazdu, nebo třeba alfu romeo, renault a je celkem jasné jak si stojí.

2010-01-06 11:17:33

Pepa: mazda CX-7 je auto vyráběné pro prioritní japonský a americký trh,kde je podíl naftových motorů minimální.V Japonsku jezdí zhruba 4% naftových aut ,v Americe to bude o něco málo více.Proto se hned o začátku nedal koupit naftový motor.A Amerika žádá silný motor,proto se dal koupit jen 2,3i.Později ,kdy se dal koupit i v Evropě se začal vyrábět i s naftou.A jelikož Mazda už neodebírá naftáky od Fordu,tak se jen čekalo až si vyrobí svůj vlastní naftový 2,2,který uplatňují i do ostatních řad.Toť k tomuhle.

JInak koukám jak se tady stačíte shádat na d debatováním ohledně malých přeplňovaných motorů.Je to nový,takže se ukáže až časem ,jak se tyto motory osvědčí.V malým autě tento motor nevidím jako nějaký problém,otázka je cpát to od velkýho.Jako ale u každého auta nejvíc závisí na tom,jak se člověk k autu a motoru chová a podle toho vydrží motor.

2010-01-06 11:26:09

Už jsem se tady vyjádřil KLADNĚ ke koncepci nových motorů WV z uživalelského hlediska...a když se tak dívám na technické hledisko..a parametry, nezbývá než uznat porážku, a popřát "nepříteli" úspěch na trhu.

Takže podporuji názory p.Watsona , hlavně ten...že TRH je nekompromisní a jen ten ukáže kdo tady má pravdu a kdo se jen dívá. Myslím, že z našich Mazd jen koukáme, co se děje...hihi . Snad koukají i v Hirošimě..

Nejsou ti skopčáci žádní blbci...to se musí nechat...po poměrně bezproblémových TDíčkách, začít stavět na TSíčkách...myslím, že to není náhoda. Tomu se říká KONCEPCE...

Kuqi: zkoukni srovnávací parametry, případně praktické zkušenosti s 1,4TSi v Passatu(velké auto)

Pepa: jj, můj přítel ve Francii si tam pořídil OctaviiTDi...měsíční mu ji 2x odtáhli z garáže, bo vytek olej...chybička..hm

2010-01-06 11:42:05

Castor:nechceš doufám,abych srovnával CX s pašákem ne? a parametry nemůžeš porovnávat.Porovnej si HTP motor s Wankelem.To máš to samý

doris  
Doris
2010-01-06 12:11:08

Tak tak, taky souhlasím s p. Watsonem, prodejní cena aut je dobrým ukazatelem. Mnohdy člověk značku a modelovou řadu posuzuje podle auta, které vlastní nebo vlastnil a pokud se byť jen jednou hodně zklame, může celé nadšení pro značku skončit averzí a věrnost je pryč. Nás zklamaly obě Mazdy, které jsme měli (M6 zatím ještě máme a ze všech našich aut, které jsme kdy měli, je absolutně tím nejhorším ohledně spolehlivosti a trvanlivosti , bohužel) a logicky lze asi vydedukovat, že dál už to asi pokoušet nechceme a dalším autem Mazda nebude. Nyní v zimě nám M6 opět přináší zklamání a překvapuje mne, že za stejných podmínek ji "dochází dech" tam, kde naopak naše druhé a přitom velmi staré auto funguje naprosto bezchybně. Neexistuje značka, která by vyráběla 100% bezproblémové výrobky, nicméně taky to vidím tak, že VW je celkem dost vepředu a umí lidem nabídnout slušná auta. Je možné, že naše příští volba půjde právě směrem VW. Nejsem zarputilá zastánkyně dané značky, prostě chci jen za své peníze věc, která mi bude sloužit k plné spokojenosti. Bez ohledu, zda to bude japonec, němec nebo francouz.

2010-01-06 12:48:17

Kuqi: nene, nechci srovnávat nesrovnatelné... chtěl jsem jen připomenout (v rámci tématu, že...),

neodiskutovatelné parametry těchto "drobečků"

Doris: ty asi nebýt, jak vidím, "zasloužilý člen"...tak bych skoro řek, že tě tu "nasadili" jako sabotéra

od konkurenčního clubu...hihi haha hoho (sranda,že ) Nene, je to napytel...já vím. Mám mazdu rok, co já můžu dělat za závěry...hmm

2010-01-06 15:01:52

Jak to tu pročítám, padly tu celkem zajímavé názory o CX-7. Kuqi, mazda možná chtěla útočit na americký trh, /to že tam na naftu v osobácích koukají jak mjr. Těrazky na Flexaretu je naprostá pravada/, s 2,3 DISI nasadila i dobré zbraně, ale celkovou velikostí auta to nemohla nikdy vyhrát, SUV této velikosti /tiguan, quashqai, CR-V, santa-fé, apod./je taková komorní evropká záležitost pro manželky . Američan spíš sáhne po CX-9, nebo ještě něčím větším. No a potom, když ji tedy zajímá i evropský zákazník, tak ji muselo být od začátku jasné, že s tímto motorem a cenovkou to bude záležitost pro fajnšmekry /mě osobně se ty Kw líbí/. .... Ale dobrá, tak tedy uděláme i "dietnější" /levnější/ verzi s nějakým menším motorem, ale jakým? Má vůbec takový mazda? L8 s tímto autem asi moc nepohne, motory z M3 asi taky ne, takže zbývá diesel, což je dobrá věc, ale menší jak 2,0 zase nemáme, tak to už tam můžeme dát logicky ten 2,2. Proto jak říká Pepa - je to celkem promarněná přepychová šance, kterou ji teď ti tiguani, yeti, quashqai seberou. Ne tím, že by byli lepší, ale cenou, velikostí motorů, povinným ručením, a pod..

doris  
Doris
2010-01-06 15:13:12

Castor: V poho, chápu Tě. Ono když si člověk jednou v životě dopřeje nový auťák, dlouho na to šetří a pak se ještě několik let poměrně dost uskromňuje kvůli splácení, tak se nesmíří s tím, že u tak mladého auta, které mělo slušné zacházení i údržbu, odejde kvůli výrobní vadě po 26.000km motor a celá částka se nečekaně navýší o dalších stotisíc korun. Je mi jasné, že jsme narazili na zmetek, nicméně nikdy nemám zaručeno, že si od stejného výrobce nekoupím další auto, co bude opět zmetkové. Navíc je tam toho více, co mi vadí a není to chyba jen jednoho konkrétního vozu. S první 323F jsme si taky vytrpěli dost a nakonec musela jít z domu, protože si s tím nikdo nevěděl rady, ani diagnostika v autorizáku nic neodhalila a auto se začalo stávat nebezpečným.

Původně jsme byli příznivci Nissanu, před více jak deseti léty jsme koupili Primeru ročník 1992 a s tou jsme byli (a dodnes jsme) natolik spokojeni, že o pár let později jsme koupili další vůz ale novější modelové řady (1999). Nebylo to špatné auto, ale už tam bylo znát posun kvality směrem dolů a celkový pocit z jízdy, pohodlí i použité materiály nebyly již na takové výši, jak jsme byli zvyklí u předchůdce. Další auto už ale Nissan být nemohl, protože to, co pak začal produkovat po spojení s Renaultem, nás absolutně odradilo.

Hledali jsme něco srovnatelného s modelovou řadou Primery a nejvíc se nám líbila M6, statistiky a všudypřítomné ódy opěvující její spolehlivost nás přesvědčily ke koupi, ale bohužel radost a očekávání se nedostavily a auto nám přineslo tolik problémů, že už nadále nemám k němu důvěru. Tak právě proto hledám nástupce, až M6 prodáme. Je mi to moc líto, protože věřím, že jako většina spokojených majitelů zde to vnímáte jinak, ale u mne se už ta důvěra ke značce Mazda vytratila . Při naší smůle bychom nejspíš zas trefili nějaký zmetek. Tohle auto nás finančně i psychicky natolik zatížilo, že bude muset jít z domu. Zatím si necháme jen starou Primerku a co se koupí v budoucnu, ukáže až čas a finance.

2010-01-06 17:27:05

Doris: Pokud máte kliku na auta, tak ať narazíte na něco lepšího - jak jsem už psal ... v práci máme 30 VW a mají namotáno od 5 000 km do 200 000 km a již 5 prošlo výměnou motoru či převodovky a to nebyla ta auta co mají 200 000 km, ale ty co měli třeba 15 - 30 000 km

Co se týče mne, tak já nejlepší zkušenost mám s Toyotou Corollou - 300 000 namotaných - auto z roku 1991 a jen 1 upálený ventil - jinak vše původní. Chtěl jsem ale nějaké SUV, kdy Toyota Rav4 mě přišla malá a Landcruiser zase příliš velký. Na NIssan X-trail jsem slyšel jen samé žalozpěvy, Mitsubishi Outlander taky neměl nejlepší reference, Honda CRV byla všude vychvalovaná, ale nikdy bych nekoupil auto z bazaru a tak zůstala jediná volba - Mazda Tribute, kdy tuto mě sehnal rodinný přítel z Německa - musím to zaklepat, ale po roce používání je auto naprosto bezchybné a tak doufám, že na něm najezdím taky 300 000 km bez jediné opravy.

Při představě, že mě v motorovém prostoru "kvičí" nějaký "pidižvík" o objemu 1.2 mě děsí ... mělo by to ale jednu nespornou výhodu, menší pojistku a mohl bych si tam udělat další kufr.

2010-01-06 17:39:12

Jojo doris, úplně ti rozumím a chápu tvou nedůvěru v Mazdu, byl jsem na tom podobně, když nás začal takto vypékat náš bývalý Opel, 3x jsme jeli z nákupu domů autobusem, několikrát v servisu aby jsme za týden jeli opět autobusem atd. takže jsme jej prodali, nyní mámeFábii a já tedy Šestku. Proti Škůdce nemůžu říci ani slovo, dva roky bez problémů, je z druhé ruky, pochází ze severní země, kde jsou tedy krutější podmínky než zde, žádná koroze nebo něco podobného, žádné výrazné opotřebení interieru a to je o 4roky starší než má Šestka, kde se dělají žmolky na sedadlech jak na běžícím pásu... a to nemluvím o tom, jak jsi psala, že je M6 strašně slabá v kvalitě a výdrži, obzvlášť se to projeví teď v zimě. Prahy jsou ošlehané od šutrů, na tmavém laku to navíc vypadá jako hvězdičky na nebi jak to svítí. Mimochodem v Mazdě mi sami tvrdili, že ti kluci japonský nějak zapoměli dělat kvalitní lak, že je to za poslední léta skutečně jejich slabá stránka.

Osobně také nevím, co koupit dalšího, jistě vím jen to, že nechci malé auto, ale přibližně stejné velikosti M6. V úvahu připadalo Legacy, již jsem o tom psal, mě tohle auto nadchlo a cítil jsem se v něm skvěle, jenže to je dle mě další automobilka, která promrhala šanci... Právě kvůli tomu, že nepřišla s dieselem dříve, nebo nějakým menším turbomotorem, který by ty jejich čtyřkolky rozhýbal lépe a s nižší spotřebou... nebudeme si nalhávat, ale většina lidí si tohle vozidlo zkrátka nekoupí s třílitrem. A další otázkou je velmi drahý servis, případně špatná dostupnost dílů (a když člověk nabourá, tak je v háji).

No a pak jsem se svezl s 1.8TSi (octavii) a mám brouka v hlavě. Tohle mě bavilo. Motor, který umí máknout, můžeš si ho užít, ale taky umí ject za málo a naprosto na pohodu. Osobně opravdu nepotřebuji nějaký třílitr a živit bych ho nechtěl. Nejsem totiž žádný boháč. Mě stačí mrštná jednaosmička. A není právě takových zákazníků valná většina? To je právě ta věc, nad kterou VW uvažje... a vychází jim to. Lidé nechtějí jezdit v dvaapůllitrech a pod.

A nyní mě neukamenujte uvažuji o Š Octavii. Případný servis či diagnostiku mohu mít totiž levněji, díly jak by smet atd. Tohle neřeším. Důvod, proč bych chtěl M6 prodat, je snadný, není to auto, které se mnou vydrží 10 let... nemám v toto důvěru... ale paradoxně jsem zatím spokojen, dobře se mi jezdí, po praktické stránce jsem nad míru spokojený, má podvozek, který něco snese, na údržbu nenákladný motor, ale toť vše... trvanlivost je tatam

Rozumím doris, když tvrdí, že její mnohem starší Primera působí trvanlivějším dojmem.

2010-01-06 18:37:53

Já osobně VW neodsuzuji a nechápu, že jedinej argument na TSi motory je, jaká bude jejich životnost... To vše ukáže čas a jak se říká "chybama se člověk učí"... někdo ten první krok udělat musel..., řekl bych, že s přeplňováním turbem, nebo kompresorem má VW bohaté zkušenosti, tak proč by pustili do výroby časovanou bombu?

Pepa: Mě by asi na Oktávce vadilo to, že jí už každej má...Ve srovnání s M6 má nápravy jednodužší (vzadu konečně víceprvková, takže lepší jízdní vlastnosi za cenu možná větších budoucích investicí do oprav), ale vpředu oproti M6 klasika, takže pohoda. Lak, antikoroze a celková robustnost bez debat. Uvnitř se mi více líbí Mazda, ale Oktávka působí lepším dojmem. Jen bych se ještě chtěl svést v té 1.8 TSi, to mi chybí...

2010-01-06 19:07:37

Jojo, kvalitativně působí Oct II věrně. Je o něco menší než M6. Co se týče podvozku, v mém okolí jsem nezaznamenal nějaké stížnosti na kratší životnost jako tomu bylo kdysi, znám vozy s turbodiesely a najetými více než stotisíci km a bez klepání či vůlí a tedy bez drahých oprav. Jak píšeš, jedinné, co mi vadí je, že ji má každý ale zase se uklidňuji, že každý má turbodiesel nebo šestnáctku v benzinu a tu přece nechci...

Uvidím, jak to nakonec dopadne, abych nakonec nezůstal u Šestky Když jsem sháněl M6 ke koupi, hledal jsem víc jak rok, než jsem sehnal tu svoji. Sice koupě nelituji, ale ten vůz postrádá trvanlivost, jak jej člověk poznává stále víc (měl jsem ho rozebraný kde se dá), zjišťuje, že je to papírák s nízkou úrovní zpracování

2010-01-06 19:38:21

John Watson:Pochybuju že jsi tu diskusi četl celou protože bys nemohl srovnávat příběh Doris s tímto článkem. A pokud jsi ji četl a přesto to míníš srovnávat tak potom už se není o čem bavit .A životnost 250000km?To vydržela i moje š120 v r 1985. A pak si přečti v čem jezdí ten co ty koncerny opravuje. Cituji:"On že dělá od mládí jen pro škodovku a koncern a podle toho jak mluvil, byl vždy fandou koncernu, ale dnes sám řekl že auta sice dělaj pro oči pěkný, ale že on sám by si koncernový auto od výroby 2004 nekoupil....taky asi proto mu na zahradě stála Mazda6-combi, Honda Civic a stará Fábie ....."

2010-01-06 20:07:10

Jasně mirdo, v tomto duchu opravdu není co řešit, kdo chce, tak si podstatu věci z této únavné diskuse vezme, jinak ať si každej jezdí v čem chce, ono je to celekem JEDNO.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6