Fórum - Téma


1.2TSi a podobné: co na ně říkáte?


Fórum Pokec všeobecný 1.2TSi a podobné: co na ně říkáte?



1  2  3  4  5 ......... 6

2010-01-04 07:21:46

Máš recht Co se týče 1.8 a 2.0TSi, musim ti dát za pravdu, že s dnešními Mazdami (a nejen jimi) bychom je moc za vousy nepotahali Svou zkušenost jsem již zmínil. Zrovna tak jsem se nikdy v diskusích netajil tím, že např. v M6 chyběl a stále velmi chybí takovýto motor. Ti kluci japonský už by mohli pochopit, co trh žádá. Dobrá, mohou vynechat malé turbomotory, když soudí, že jich není třeba, ale taková 1.8 turbo či 2.0 už je jiné kafe, než to, co skýtá současná nabídka - když vezmu svůj motor, krouťák nic moc, výkon až v závratných výšinách, spotřeba průměrná. 1.8TSi? Inu, obrázem hovoří za vše a v praxi je ještě lepší... Přitom jde stále o běžný motor rodinného vozu, se kterým lze jezdit za 8 litrů a zároveň si ho čas od času užít (když se manželka nedívá)...

2010-01-04 08:39:38

A hlavně tady jde taky o jinou věc - Mazda sice dělá turbomotor /2,3 DISI/, ale tohle je motor, který se dává do aut s cenovkou mazdy CX-7, nebo MPS. Tohle je na její poměry top segment a výroba je dosti nákladná. Naproti tomu kterýkoliv VW motor TSI /1,4, 1,8, 2,0/ je totální konfekce, výroba jede jak rohlíky, a spíš mají starosti, jak je trochu odlišit, aby např. německý majitel audi A5 neměl pocit, že dráždí stejný motor, co má ta česká scháde RS.

  • --- Je to smutné, ale je to přesně naopak než v ´90 tých letech, tam měla mazda motorově /benzíny/ až na vyjímky vždy ve srovnatelné třídě navrch, ale kde že loňské sněhy jsou...........

2010-01-04 11:18:04

Bracho si kupil pred mesiacom Golfa. Predtym sme spolu debatovali o motore. Len benzinaky sme vyberali. Boli vpodstate 2 enginy. Klasická atmosferická 1.6 výkon 100PS a 1,4Tsi. Za 1,4Tsi chceli doplatok cca 60t (ak si dobre pamatam). Ja som jazdil predtym 1.6 v Octavii a nabehal som na nej cca 200t km a absolutne bez problemov. A ked sa drzi tento motor v otackach, tak sa s nim da aj "zajazdit". Spotreba 1,6 6,5-7 litrov na 100 km pri bežnej dynamickej jazde. Takže sme vybrali 1.6 (oskusany spolahlivy motor s dobrou spotrebou a dobrou zivotnostou). Ale keby nechceli doplatok za 1.4Tsi, tak asi by sme skusili 1.4.

2010-01-04 15:32:41

A tak jistě, pokud šel brácha po ceně, tak 1,6 74 Kw je jasná volba. Inak Peter srovnáváš nesrovnatelné - slabší 1,4 TSI 90 Kw-200 N/m, silnější verze 118 Kw, 240 N/m. Tyhle motory hrají trochu jinou ligu /proto i trochu vyšší cena/. Jasně, že někdo může argumentovat životností /možná spolehlivostí/, ale zatím jim to vychází a pokud se vyskytnou potíže, další generace bude zase o krok dál, i když se už hodně naučili na motorech 1,8 tubo v TTčkách, A4kách, oktávkách I, které mají už pomalu 10 let za sebou.

2010-01-04 15:41:19

1,2TSi bych nechtěl v autě ani vidět ... mám pro klasický zvuk motoru, kdy slyším sílu a ten příjemný hluboký zvuk ... pokud chci slyšet zvuk vysavače, tak si ho koupím za 5.000,-Kč a né za 500.000,-Kč

Tyhle malé motory beru u "pidi" aut typu Fabia, Polo, Clio, atd., ale do těžkých aut to nepatří - jsem zvědavej na životnost těch motorů tam, kde v autě nebude jezdit jen důchodce na dušičky, ale auto bude často plně obsazené.

2010-01-04 16:50:51

No, jak tak přemýšlím nad tou životností, ze které mají všichni asi největší obavu, říkám si: vždyť máme v našich malých miláčcích také malé motory 1.2, 1.1 či dokonce 1.0 a nikdy nikdo neměl strach o jejich životnost jen nemají turbo (či kompresor) a přímé vstřikování... a také přece vydrží 300tis. km Tak si nadruhou stranu říkám, proč by nemohly i ty nové - navíc, když vezmu v úvahu lepší materiály než dříve, větší zkušenosti s výrobou, přesnější a vyspělejší technologie a výrobu motorů atd. Jen mají turbo - ale který motor ho dnes nemá? Mají ho všechny diesely. Vždyť je to pomálu spotřební zboží - nebo brzy bude. Navíc vodou chlazené turbo znamená delší životnost (stále se mi nepodařilo zjistit, zda jej mají i 1.2 a pod.). I kdyby u velkých aut bylo použití "křovinořezu" mylné a snižovalo životnost motoru, tak u malého vozu bude na místě, i kdyby byl vůz plně osazen - vždyť i dnes jezdíme v malých vozech ve čtyřech nebo v pěti lidech a s nákupem v kufru a nikdo neřeší co na to motor...? Jen se auto táhne jako hlemýžď, v kopci trpí a o to právě jde - takové TSi např ve Fábii, Polu a jiných vozech alespoň pojede i plně naložené, nezadýchá se, protože má nějakou tu výkonovou rezervu narozdíl od atmosférických motorů 1.2 a podobných, turbo (nejen ono) vdechne motoru sílu a ten zkrátka pojede, nebude se trápit v každém stoupání, nebude mít tolik práce s plně osazeným vozem (není to pak spíše přínos pro životnost motoru jako celku...?)

Takže když to shrnu, je takový motor vítaný, najde své opodstatnění a zřejmě již bylo na čase s tímto nápadem přijít a vdechnout tak život benzinovým motorům a automobilům vůbec, prakticky bylo zaplněno ono pomyslné volné místo, či mezera na trhu (téměř všichni se do nedávna drželi staré koncepce a ten, kdo první přijde... nedivím se, že VW stále posiluje...)

2010-01-04 17:21:33

Možná máš pravdu a možná taky ne ... něco na tom bude, že větší motory mají i delší životnost díky pomalejším otáčkám, síle, atd. .... čili ke mně nějaký vysavač do auta ( pokud to nebudu mini auto ) nesmí ani náhodou .... je sice hezké, že to bude točit 7 000 otáček/min. či více, ale logicky vydrží déle motor co si brumlá na 2.500 otáček na 5-6 rychl. stupeň než neustále podřazovat a točit nějaký vysavač na 7.000 otáčkách.

Ale záleží na úhlu pohledu - pokud budu chtít auto na nákupy a do města na popojíždění - koupím si vysavač s motorem 1.2 a klidně 3 válec.

2010-01-04 17:26:28

TO Pepa:Přesně tak, je to jen a jen o dimenzaci bloku motoru a jeho hlavních komponentů, protože když kupříkladu bude mít ta 1,4 TSI výkon a krouťák jako dvoulitr, tak může mít i převodovku jako dvoulitr, což znamená, že motor za 100-200-300 tisíc km bude mít srovnatelný počet pracovních cyklů jako ten dvoulitr. A tím pádem to visí jen na životnosti turba, kde už motory TDI vyšlapaly nějakou tu cestu, je pravda že benzín se potýká s vyšší teplotou, ale technologie jdou pořád dál a dál. Je to jen o zažitém myšlení, které máme, že tyto výkony měly doposud motory o objemu 2,0-2,5 a tak. Když poprvé do ameriky vstoupila honda interga, taky mnohý američan prohodil něco o vysavači a pak se to tam stalo kultovní auto.

2010-01-04 17:31:57

To Blueberry: V jednom s tebou musím souhlasit - taky bych nechtěl malý turbobenzín do SUV, nebo off-roadu. Tam se mi to taky zdá trochu proti duchu auta a spektru otáček, které tyto auta dost využívají. CX 7 s 2,3 DISI je tomu důkazem, proto teď rychle přispěchali s dieselem.

2010-01-04 17:47:35

Blueberry: ono právě zmiňovanou 1.2TSi zřejmě ani moc točit nemusíš (neřídil jsem, tudíž nevím z praxě, je to nový motor), jelikož max krouticí moment má již od nízkých otáček a ve velmi slušném rozsahu. Tudíž není nutné motor vytáčet a "dávat mu kopr", protože ve vysokých otáčkách již kroutící moment klesá, ale naopak stoupá výkon, takže úplná lemra se z něj nestává. Přikládám obrázek - ohlasy na tento motor jsou zatím vesměs takové, že v praxi je to mnohem lepší, než na papíře.

Když vezmu jako příklad onu 1.8TSi, která táhla již od spodu a opravdu nebylo nutné motor točit, motor prostě táhnul od volnoběhu až do pěti tisíc, člověk mohl jet klidně, nepodřazovat tak často, netočit to. Pak jsem čekal pokles a ono nic, nastupoval výkon a motor zabíral dál...

Ťakže si říkám, že právě zmiňovaná 1.2 na tom bude podobně (samozřejmě v rámci možností jejího objemu) a nemusela by trpět nějakým vytáčením, které ani nebude nutné (samozřejmě dále je to již jen o řidiči).

John.Watson: ano, pak už to bude jen o životnosti turba (či dvou - tuším, že 1.8TSi má dvě, malé pro nízké otáčky a velké pro vysoké - nebo je to kombinace trurba a kompresoru...? teď si nejsem jist). Každopádně doba jde kupředu a nastoupila vodou chlazená turba, lepší materiály, atd. Životnost by se mohla posunout velmi daleko, pak je to už jeno zacházení...

2010-01-04 17:55:09

Když se člověk podívá na graf průběhu výkonu a krouťáku motoru L8 z mazdy šest, tak až na nižší výkon je průběh kroutícího momentu pro TSi příznivější. Pokud bychom ten motor dali do M6 a porovnali s M6 s 1,8, tak by to vítězství pro 1,8 bylo asi hodně těsné, za cenu neskutečného ždímání paradoxně motoru s vyšším objemem.

2010-01-04 17:57:21

Pepa: Nechám se překvapit ... určitě to bude nebe a dudy proti 1.2 HTP v Fabii

Ale jak píše nahoře Watson, který to vyjádřil krátce a výstižně - nedokážu si představit takový motor v autě o hmotnosti téměř 2 tuny ... možná to je otázka času, kdy se s tím "smířím" a naopak si to budu pochvalovat, ale v tuto chvíli mě přijde dávat takové "malé" obsahy do težkých aut jako barbarství

Uvidíme v budoucnu - dříve jsem byl taky odpůrcem LPG do aut a nyní mám 3 auta na LPG a jediné co si říkám, že jsem to LPG tam měl dát mnohem díve

2010-01-04 18:05:11

Ano, a co teprve taková 1.4TSi...?

Četl jsem recenzi na Yetiho s předním náhonem a motorem 1.2TSi, což je poměrně těžké vozidlo, hmotností podobné Mazdě 6 a byl jsem překvapen, že recenzenti byli překvapení ale v dobrém slova smyslu. Motor si prý dovede s tímto vozem poradit a chová se jako by měl pod kapotou atmosférickou 1.8 - tím reaguji na tvé srovnání, které bylo trefné. U takto velkého vozu je již jen otázkou, jak se malý motor bude chovat ve skutečné zátěži (naložené auto, dlouhé stoupání), zda se projeví ono. "objem ničím nenahradíš" a zda by motor neztrácel, jak se říká, dech.

2010-01-04 18:07:27

Blueberry: ano, oproti 1.2HTP to bude jiná liga a myslím, že toto je konečně opravdu pořádný základní motor pro malé vozy, za který se člověk nemusí stydět.

2010-01-04 18:15:36

A teď si představ takový nadupaný 2,5 TSI - to by byl frčák

2010-01-04 18:26:08

HTP nemusíme řešit, to není turbomotor, ale základní motorizace malých aut / i když pořád čekám, kdy oturbují i ten /. O yeti 1,2 TSI jsem taky četl pár článků, víceméně opravdu chválili /stejně jako 1,4 TSI se superbem/, jen mu vyčítali vysokou spotřebu na dálnici nad 130 Km/hod., což se mi zdálo trochu nefér, protože to má v podstatě každé SUV - a každá vysoká krabice na kolech . Blueberry si svoji mazdu tribute určitě taky nepořizoval proto, aby se proháněl 160tkou po dálnici.

2010-01-04 18:28:43

Bluberry - mrkni na audi A5 2,0 TSI - brachu 165 Kw a myslím 350 Nm/ krouťák. Tohle měly ještě před pár lety špičkové 3,0 V6.

2010-01-04 18:51:17

Watson: Máš recht, že kdybych chtěl jezdit 160 km/h, tak si nepořídím Tributa, ale něco nizkého a sportovního

Pokrok jde dopředu - to je jasný a za chvilku budou motory 0,6 s výkonem 300 koní ... jen mě to přijde, že vše se dělá na Německou spotřebu - čili do 5 let se auta zbavit. Nevím jestli to pro obyčejného českého spotřebitele je přínosem, kdy v podstatě životnost takového auta končí do 10 let ... to dříve byla auta držáci, kteří vydrželi 20 let ježdění a často i s původními díly.

2010-01-04 19:13:47

No, však nad tím šulením kvality pláču taky každý den, ale ono je něco za něco a určitě se najde hranice, za kterou už zákazníci nebudou chtít jít a podívají se jinam to je jasné. Na druhé straně cena aut klesá, a to co člověk dal dříve např. za 10 let starého držáka, tak sežene pětiletku a adekvátně k tomu klesly i ceny nových aut. Když vidím jak se zvedla kupní síla od revoluce /kdy tehdy v r. 90 stálo pitomé uno 300 tisíc a průměrný plat byl 3-5 tis., nebo uhoněnej dvojkovej golf byla super koupě/, tak přecejenom dnes už ledas-kdo dosáhne na nové auto. Netvrdím že je to jednoduché, ale jde co celkem slušně nahoru. A pokud se to tu ještě trochu zlepší, tak už bude celkdem slušná skupina kupců, co budou otáčet nová auta a začnem se blížit tomu německu. Ale to bych už sklouzl do poltiky, začal ků....vat, a to nechci .

2010-01-04 19:46:47

Jojo, chlapci, doba jde kupředu, ale kdyby jste věděli, co se mi honí v hlavě...

Již jsem několikrát zmiňoval, že bych prodal svou M6, takže jsem si zjišťoval výkupní ceny a byl jsem nemile překvapen protože vesměs jsem vyslechl toto: Prodejí cena Vašeho vozu se nyní pohybuje kolem dvouset tisíc, tudíž výkupní cena by byla mezi stošedesáti až stososmdesáti tisíci podle stavu vozu... Ceny šly hodně dolů a stále klesají. Takže na bazary kašlu a pokud jí vůbec prodám, tak někomu osobně... A důvod proč chci okusit něco jiného? Již jsem ho zde zmiňoval: 1.8TSi Pro mě to byla láska na první pohled, ehm pojezd Jen nevím v kterém voze a zda do toho vůbec půjdu, ale nahlodanej jsem parádně... Vždy jsem byl na Japonečky, kvůli jejich spolehlivosti, kvalitním podvozkům, motorům, atd., ale dnes pro mě nenabízí to, co hledám, respektive konkurence udělala mílové kroky vpřed... Stále nenacházím vůz "na vždy", nemyslím to doslovně, ale něco, co mě bude okouzlovat třeba 10let... M6 mě již v tomto neutvrzuje, něco mi zkrátka chybí...


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6