Fórum - Téma


1.2TSi a podobné: co na ně říkáte?


Fórum Pokec všeobecný 1.2TSi a podobné: co na ně říkáte?



1  2  3  4  5 ......... 6

2009-12-31 23:06:37

Mazdárek

Procházím internet a čtu si o nových trendech v automobilovém průmyslu a vůbec o všem, co se děje okolo aut, abych byl stále v obraze Přitom jsem narazil na testík Škody Yeti osazené motorem 1.2TSi a říkám si, takové kotě do velkého auta? Takže jsem testík přečetl. Pak jsem četl další a další a divil jsem se - všude pějí na tyto motory jen samou chválu... Prý si někteří dokonce mysleli, že je pod kapotou nějaká 1.8, než zjistili, že se jedná "jen" o 1.2

Tedy se ptám, jaký je Váš názor na tyto malobjemové motory, nebo podobné jiných výroců?

Protože jak se zdá, postupnému rozmachu maloobjemových turbomotorů se nevyhne žádná třída vozů, napříč automobilkami...

doris  
Doris
2010-01-01 09:37:20

Ódy pět musí, aby to prodali , ale osobně bych z toho tak natěšená nebyla. Objem se nedá ničím nahradit a tyto našlapané "turbomikromotory" mohou být zajímavé, pokud ovšem budou funkční. Můj názor je, že pokud nepředimenzují materiály ( a to v rámci hledání úspor spíše ne), tak moc dlouho nevydrží a za krátko s nimi budou problémy, ať už v odcházení turba (současné turbíny od VW vydrží cca 60tkm, - info od mechanika, co je opravuje/mění jak na běžícím pásu) nebo budou dostávat zabrat další komponentny. Ono, aby to jelo, musí se takový prcek pořádně točit, takže se logicky i rychleji opotřebuje. Necháme se překvapit. Já osobně bych do toho nešla, pokud bych chtěla motor, co dlouho vydrží. Můj názor.

2010-01-01 11:00:43

Do rodiny mi přibylo VW POLO se základním motorem 1,2 o výkonu 44Kw. Najel jsem s tím autem první Km a můžu říct vše je v něm dokonalé ( víc než bych čekal ) až na onen motor. Nevím zda-li je to tím že auto má najeto teprve 100Km, nebo to bude napořád ( doufám že ne ), ale ten motor zní ve všech otáčkách jako můj motor když mám příliš nízké otáčky ( 500-1500 ot/min ) prostě takový ten zdechajcí zvuk. Je to skutečně slabota i na tak malinké auto. Dědovi který přesedne z Š110 to bude vyhovovat, protože se na stovku dostane stejně jako ve svém starém za 16s. Ale nám mladým ( pod 60let ) né děkuji. Zkusil jsem s tím autíčkem dosáhnout stejné pružnosti jako běžně dosahuju se svou babičkou mazdou kdy se v létě vpohodě vejdu do 8 litrů / 100 a ouha. Ikdyž to může být nezajetým motorem ale musel jsem to točit okolo 4500ot/min a průměrná spotřeba se pohybovala okolo 8 litrů. Mám stejný názor jak Doris, když přeplňovat tak na to ten motor musí být stavěný, což pochybuju že tyto "křovinořezy" jsou a že všechny jejich komponenty přežijí alespoň prvního majitele ( cca 100 000Km ). Kdepak, díky za můj velký ikdyž slabý 2 litr, přez nejž naštěstí není vídět na podlahu garáže jakož tomu je u onoho prcka. Ale jinak musím pět odu na interier, podvozek, všechno... na tak malé auto ( nooo dám mu do těla a pak se uvidí ).

2010-01-01 13:34:09

"Křovinořezy" přesně tohle mě napadlo, když jsem to prvně viděl, navíc u velkého vozu

Vojtavojta: jak píšeš o tom Polu 44kW, to není přeplňovaný motor, tohle je pouze obyč. základní agregát Pola, takže se nedivím, jeho jízdním schopnostem.

Ta 1.2TSi o které jsem četl, má výkon 77kW (105k) při 5000ot a krouťák 175Nm v rozmezí 1500ot-3500. Krouťák v takovém rozmezí udělá svoje, motůrek může skvěle táhnou (a také ho tak všude popisují, že ona chuť do tahu z něho jen sálá). Je to čtyřválec, tuším, že je osazený dvěma turbíčky, ale to si nejsem jist a přímým vstřikem benzinu.

Osobně si myslím, že je to velmi zajímavý a konečně moderní motor (dokonce ho vyrábí závod Škoda), ale dle mě je to spíše vhodná alternativa pro malé a menší vozy, kde by určitě našel své místo a opodstatnění, např v takové Fábii, Lupu, Polu a pod. Ale do velkého vozu? To mě právě zarazilo, zdálo se mi to jako nesmysl a spíše to působilo směšně, jenže jak jsem tak četl, nikde jsem nenarazil na negativa, v každém testu tento motor označovali jako skvělé a nečekané překvapení (pochybuji, že všechny testy světa jsou uplacené)... Čekal jsem, že se tomu všude vysmějí (právě v případě Yetiho) a ono ne...

Z tohole motůrku bude nejspíš další masovka (a pořád lepší než HTP)... Jasné, pro nás navyklé dvoulitrům to nebude, ani pro mne to si raději připlatím, ale pro davy lidí (byť už pro starší, či mladší s rodinou), kteří chtějí vůz s malým, ale výkoným motorem, to bude ideální základ...

Co by mne osobně odrazovalo, by byla pravdu otázka životnosti jenže, kdo chce jezdit dálnice a desitky tisíc km ročně, si koupí pořárný motor, tedy alespoň pokud člověk nad výběrem přemýšlí Co se týče turba, tak např. 1.8 a 2.0 TSI mají vodou chlazené turbo, tudíž netrpí tolik na ono hrubé zacházení (chcípání po jízdě) jako ta starší, dieselová. Nevím ale, zda je to u těchto malých motůrků řešeno stejným způsobem

2010-01-01 14:30:46

Měl jsem možnost celodenní testování WV Passat Combi (!) s motorem 1,4TSi, navíc s originálním provedením na CNG. Můžu vám říct, že je to velice chytlavá záležitost, co se týče ekonomiky provozu...vlastnosti passatu nebudu propírat, každý zná ten "dobrý pocit" z velkého auta...navíc luxusního i praktického.

Neznám a ani jsem se nepídil po charakteristikách...prostě jsem to "testoval" v praxi.

Výkon, na tak velké auto dostačující...v Beskydech se ani nezadýchal...a to nemám pocit, že bych ho musel až tak vytáčet. Navíc ukazatel řazení mě víc než často nabádal k vyššímu převodovému stupni, než jsem měl..jelikož testování...je o tom, najít hranice možností, že...

Takže, sice tu nebudu opisovat technické parametry, ale z praxe tyto motory vidím, jako velice perspektivní.

Opravdu souhlasím jen s oponováním...že životnost takových "vyhoněných" enginů...je na pováženou

2010-01-01 14:54:33

Vida, konečně osobní zkušenost s "mrňousem" ve velkém voze

Já měl tu čest s 1.8TSi ve Škodě Octavia a tenhle motor je teprve chytlavá záležitost... Pohodička za 8l, ďábelská (a zábavná) jízda daleko přes 10... Taky je to asi jedinej větší důvod, proč bych si kdy koupil něco od koncernu...

doris  
Doris
2010-01-01 15:12:43

Když už jsme u těch motorů, musí se jim dávat víceoktanový benzín, nebo stačí klasika 95? Vím, že FSI na 95 klepaly a musely mít minimálně 98. Pak se provoz stával zase o něco dražším. Co bylo spíše u těch motorů dle recenze horší, to bylo jejich zanášení, trpěly trysky a údajně toto způsobil právě horší benzín. Takže pokud by i tyto moderní motory potřebovaly hodnotnější palivo, možná budou narozdíl od klasických benzínových motorů náročnější a choulostivé. Osobní zkušenost však nemám, takže neberte mne za slovo. Mohla jsem vyzkoušet jízdu v Passatu CC 1.8T benál a musím uznat, že mne tento motor mile překvapil. Nebylo ho vůbec slyšet a zátah byl krásný. Máloobjemové motory jsem nezkoušela, taky mi osobně k velkému autu tolik nesedí, nicméně je to asi i o zvyku. Budoucnost nevidím v obrovských motorech, mno pokud padne neomezená rychlost na dálnicích u našich německých sousedů, pak mají supervelké a výkonné motory celkem odzvoněno. Navíc ty emise, které se stále víc skloňují ve všech pádech..... Automobilky dle mého názoru půjdou cestou hybridních vozů a spíše menších motorů.

2010-01-01 15:34:52

To nevadí, že nemáš zkušenost, od toho je tahle diskuze, abychom se podělili o názory, poznatky či právě praktidké zkušenosti Co vím, tak 1.8TSi je dělaná na normální palivo, tedy 95 benzin (tuším, že i ty ostatní jsou dělané pro běžné palivo, ačkoli u prvních FSi byl udáván 98 benzin, eventuelně 95 s tím, že lehce poklesne výkon). Motor je opravdu krásně tichý a byl v Okt. dobře odhlučněný, ale co hlavně, tahal jako o život a krásně od spodních otáček, netrpěl turboefektem, prostě plynule bez remcání zabral, čím víc na to člověk šlapal, tím víc ožíval (nebo spíš ožíval řidič), přitom ani nebylo nutné ho točit (jen to člověka začne bavit), měl maximum síly už ve spodku a stačilo jen něžně brnkat na plyn a řadit, prostě pohodová jízda, skvělej společník pod kapotou...

Tak si říkám, že ti malí bratříčkové nemusejí být špatní. Podle dnešních trendů zřejmě znamenají budoucnost. Osobně se k tomu přikláním, přecejenom je již na čase, nahradit např. 1.4, 1.6MPi něčím novým a např. zmíněná 1.4TSi bude zřejmě náhrada dobrá. Pokud vím, tak i další značky začínají s těmito turbokolibříky a do budoucna se jistě bude nač těšit, i kdyby jen v malých vozech - aby nakonec každý malý vůz nebyl levné sportovní náčiní

Co se týče větších vozů, stále pro mě zůstává nejlepší volbou alespoň 1.8 či 2.0 motor ať už z hlediska výkonu tak z hlediska životnosti...

2010-01-01 16:03:42

Přihodím pár zajímavých údajů a statistik:

Volkswagen představil unikátní pohon pro model Passat.

Jedná se o vůbec první přeplňovaný motor, který si poradí se stlačeným

zemním plynem CNG. Pohonná jednotka vychází z dvakrát přeplňované

čtrnáctistovky o výkonu 110 kW (150 koní)

při 5500 ot./min a 220 N.m točivého momentu,

který je k dispozici mezi 1500 až 4500 ot./min.

Plynový Passat umí uhánět až 210 km/h a stovku pokoří za 9,8 vteřiny.

Teď se však dostáváme k veliké přednosti Passatu a tou je bezesporu

spotřeba paliva a emise jedovatých plynů.

První ukazatel činí 4,4 kg CNG na 100 km, což představuje provozní náklady

na jeden kilometr pouhou jednu korunu.

To je výrazně méně než u modelu Passat s motorem 1.8 TSI/118 kW (160 k),

který průměrně spotřebuje 7,6 l/100 km (1,87 Kč/km při průměrné ceně Naturalu 95

ve výši 24,64 Kč/l)

a ani vznětová varianta 2.0 TDI/103 kW (140 k) s průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km není

levnější (1,39 Kč/km při průměrné ceně nafty ve výši 24,89 Kč/l)

Hodnota emisí CO2 činí pouhých 119 g na kilometr.

Mimo jiné dílky tomu plní Passat TSI EcoFuel emisní normu Euro 5.

Také nění bez zajímavosti, že na obě nádrže (CNG + benzín) ujede Passat

více než 900 km.

cena?

Základní verze s manuální převodovkou přijde na 724 600 Kč

za sedan a 764 100 Kč za Variant.

Převodovka DSG navýší cenu o zhruba 50 tisíc Kč

(zdroj: automix.cz)

2010-01-01 20:11:33

Tak o tomhle čtu poprvé nebo jsem to nějak přehlédl. Ale je to zajímavé. Jelikož jsem před chvilkou četl článek o tom, jak se v tomto roce rapidně zdraží ropa (ano, už zase), tak se výrobci s takovými řešeními zřejmě pohrnou jeden za druhým... No v čem budou jezdit naše děti, to teda nevim... asi jim budeme o vůni benzinu vyprávět v pohádkách před spaním...

doris  
Doris
2010-01-01 21:21:39

Je sice možnost vyrobit benzín z různých organických látek i odpadu v podobě plastů nebo třeba PET lahví, nebo dokonce i z uhlí, ale otázkou je podstatně vyšší cena výroby...

2010-01-01 21:34:27

automobilky udávají, že turbíčka mají vyšší účinnost, s čímž celkem souhlasím, takže při srovnatelném objemu jsou ekologičtější. S tím jsem se taky srovnal. Ale jak píšete výše, bojím se poruchovosti a z toho vyplývá, že se budou měnit součástky a ty se někam zaprasené od oleje vyhodí. Vzniká otázka, co je větší zátěž. jestli emise, nebo plné skládky.

radek

2010-01-01 21:50:51

Skládka jde pod hlínu, emise do ovzduší které pak vdechujem. V tomto duchu bych vyslovil dávnou moudrost: " co oči nevidí, srdce nebolí " Na Ostravsku je inverze hodně vidět a cítit, mňam.... pochoutka. Takže ???????

2010-01-01 21:54:25

To já jsem četl že 1,2tsi se chová jako atm 1,8 .Tak to si radši nechám tu 1,8

http://www.sauto.cz/recen...1-2-tsi-bude-se-vam-libit

2010-01-01 21:59:37

vojta: to píšeš teď, nemáš děti, ale já už myslím na naší malou, a ta se jednou bude divit, co vše její předkové zakopali....

horší ze zdravotního hlediska je to co sníme a vypijeme, což půda ovlivňuje, a to vše nám jde do těla, zatímco to co vdechneš plíce dokáží izolovat pouze v plicích, nepustí to dále do těla v takovém množství. My tady na ostravsku už máme plíce trochu uzpůsobené prostředí kde žijeme, toť malá poznámka zdravotní sestry z plicního oddělení. tomu snad uvěříš

2010-01-01 22:02:59

Miláčci: svatá pravda,když jsem popvrvé přijel od nás z lesa do Lovosic tak jsem málem umřel

2010-01-01 22:05:37

Mirin: my byli před pár dny se Sudičáky v beskydech a umírali jsme taky. Naštěstí jel okolo děda s trabantem, dovolil nám lehnout si k výfuku a zhluboka se nadechnout

2010-01-01 22:05:58

Je mi 24 ikdyž na to nevypadám, zas tak mladý abcyh mohl mít za rok potomky nejsem, tak moc nefrajeř jo? Hele doufám že se zase neurazíš jako minule... Ty si děláš snad srandu. Myslíš jako že ovzduší neovlivňuje co jíme??? Udělej si zahrádku někde u Radvanic/Bártovic, celé léto tam budeš pěstovat nádhernou zeleninu a v zimě když se budeš chtít vyhřát u moře tě nepustí na letiští přes kontrolu protože budeš plný olova. Zdravotní sestra na plicním je fajn. Ale co ovoce/zelenina/maso které je vypěstované venku a s plícema nemá nic společného? Jako každý jsme zatížený svou profesí ale tady vidíš že nejen vdechování znečištěného ovzduší člověku ubližuje. K tomu uzpůsobení..... mam nemocnou kůži, v mojem konkrétním případě je to ekzem který se tvoří alergickou reakcí na nějaké podněty ze zažívání ( sestřička odpustí ale konvenční medicína na to nebyla schopna přijít ani vyléčit ), Narodil jsem se tady a žiju tady celou dobu, i moji rodiče. Přesto stačí abych odletěl na 2 týdny k moři a mám nádherně čistou kůž ( kdo nezažil neví co to je mít zdravou kůži ), vrátím se nazpět, nic nepozřu, jen vdechuju náš vzdoušek a při překročení hranic Rakousko/ČR ( cca 1 hod po dosedu na letiště ) už to nejsou tak pěkné ruce jako byly u moře. Proto říkám: vyserte se na to, to co se ušetří přeplňováním a nižším obsahem stejně naši planetu nespasí, není to ani 1% bordelu které se vypustí do ovzduší. Za mne raděj do zemne do moderních skládek kde to ani za 100 let nikomu neublíží ( PVC má hodně dlouhoou dobu rozkladu, nechtěl bych si na to počkat ), navíc se z těch skládek získává bioplyy a zas to má nějaké využití. To už má větší význam polemizovat benzín/diesel v osobních autech než-li přeplňování křovinořezu.

2010-01-01 22:20:56

vojtavojta: no já jsem zatížená svou profesí, ale ty jsi zatížený odklánět diskuse na tomto klubu úplně někam jinam.... základní myšlenka je ta že plíce jsou poškozeny ale dokáží se lépe přizpůsobit než trávicí trakt, který většinou reaguje zhoubným bujením..... já vážně tvou odpověd nechápu vždyt jsi napsal to samé, že je horší to zakopat pod zem....ovoce, zelenina a v konečné fázi i maso jsou hlavně ovlivněny půdou a jejím složením...ne?

No na 24 vážně nevypadáš, já tě tipovala na 19.... a pozor na slova jako nefrajeř.....protože můj manžel je hrdý otec hezké a zdravé holčičky pro kterou chce lepší ovzduší i hlínu.... a taky je už přeci jen starší než ty..... zdraví zatížená zdravotní sestra na mateřské dovolené...mazdáááár....

P.S. je mi líto tvého exému, ale něco podobného máme doma i my......a ani zlehčovat pobyty u moře...ale zajdi si do solné jeskyně a možná bude výsledek stejný...všichni víme, že se jezdí k moři v teplých oblastech a tam je přeci jenom jiné klima, ovzduší, vlhkost a vyvážení minerálních látek které se odpařují z moře...a jaká je to slast když do moře večer vypustí hotely splašky........ale to už jsme vážně mimo téma...tak honem zpátky k němu.....

2010-01-01 22:23:42

Napsal jsem že horší je do ovzduší. Copak nevíš že rostliny které jíme jsou plíce světa a všechny nečistoty nasají a my si je pak nádherně doplníme do těla mimo onen plicní filtr???? Pro ty kdo neví co to jsou Radvanice/Bártovice, tak to je nejhorší ovzduší na Ostravsku........


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6