Články


Nová Mazda 6 - report

29 komentářů 2008-02-17 Přečteno: 14 506x

Nová Mazda 6 - report




AUTOR: 323.Hans.626 (Honza)



Dámy a pánové, dnes nastal ten slavný den, na který jsem se těšil již více než půl roku, čili den, kdy usednu za volant nové Mazdy 6 GH. Dojmy jsou veskrze pozitivní, ovšem nic nedokáže moje dojmy potvrdit lépe nežli to, že sami usednete za volant tohoto opravdu velmi skvělého a povedeného vozu.

Tolik tedy k úvodu a pojďme se podívat na samotný vůz.
Už samotný fakt, že nová šestka navazuje na svoji veleúspěšnou předchůdkyni, Mazdu 6 GG, která byla prvním modelem nové generace Mazd „Zoom-Zoom“ což v angličtině znamená citoslovce anglických dětí hrajících si na auto (volně přeloženo brm-brm) čili jinými slovy radost z jízdy, radost z pohybu. Tomu také odpovídá samotný vnější design vozu, který nemá s předchůdcem mnoho společného. Elegantní řešení usměvavé přídě přecházející klínovitým profilem k elegantně a zároveň neobvykle řešenému provedení zadní části vozu se světlomety s čirou optikou dává nové Mazdě 6 jistý punc výjimečnosti a nelze ji upřít sportovní charakter. Vzhledově se opět jakoby vrací ke kořenům… chytí za srdce úplně stejně jako kdysi modely 323, 626, Xedos 6 či Xedos 9. Navíc tmavofialová metalíza vozu naprosto sedí.



Po usednutí za volant překvapí svou prostorností, mohutnou palubní deskou, která budí pocit solidnosti a bezpečí, přehledným přístrojovým štítem řešeným poněkud standardním způsobem…. Všechny budíky jsou na svém místě, žádné designové výstřelky se nekonají. Sedadla jsou příjemně tuhá, dobře podpírají stehna i záda, jenom opěrky kdyby šly nastavit trošku výše. Jinak vůči interiéru nemám sebemenších výhrad. Vnitřní prostor je vzhledem k velikosti vozu nadprůměrný, to samé platí i o zavazadelníku, který se odjišťuje šikovným tlačítkem mezi zadními světly.





Jízdní vlastnosti vozu mě velice mile překvapily. Dlužno ovšem dodat, že jsem do tohoto vozu usedal s poněkud vysokými nároky co se týká komfortu, podvozku, brzd a jízdní dynamiky. I přesto mě nová Mazda velice příjemně překvapila. Jízdní komfort, ticho a téměř dokonalé pohodlí byly hlavními devízami i u předchůdce.. nová Mazda jde v tomto ohledu ještě dál, ovšem rozdíl rozhodně není propastný. Po přesednutí do mojí 626 jsem si rozhodně nepřipadal, jako bych sedl do chudého příbuzného… Prostě evoluce je evoluce a pokrok nezastavíš.

Podvozek je příjemně tuhý, zajišťuje kontakt z vozovkou, ale ani na nerovnostech z vás nevytřese duši, i v táhlých dlouhých zatáčkách auto neskutečně sedí, je dlouho neutrální, nenaklání se, zkrátka sedí jako přibitý. To má také na svědomí víceprvková zadní náprava, což u Mazdy není nic nového… tentokráte ovšem japonští inženýři si dali opravdu záležet a podvozek vyladili do nejmenšího detailu. Naštěstí opět se nepotvrdily fámy a předběžné „informace“ že tahle mazda bude mít podvozek nového Mondea. Není tomu tak. Řízení (volant opět ve standardu potažený kůží, navíc i v základu multifunkční volant) je přesné, informativní, navíc s proměnlivým posilovačem, který v zatáčkách příjemně tuhne v rukou, tudíž není přeposilované a to umožňuje bezproblémový kontakt s vozovkou. Brzdy jsou takřka lidově řečeno „k neutahání“ nástup je příjemný, brzdný účinek fantastický např v porovnání s vozy koncernu, navíc mají velmi příjemný (nejedovatý) nástup… no prostě pro divočení úplná paráda. Řazení je taktéž vynikající, ve standardním provedení s dvoulitrovým motorem (výbava TE) šestistupňová převodovka. Řadící páka je příjemně malá, padne velmi snadno do ruky, rychlosti tam pomalu samy „dozapadávají“ takže bleskové řazení je tady na denním pořádku. Testovaný exemplář byl však poněkud syrový (najeto pouhých cca 180km) a bylo to znát trošku i na spojce, řazení i brzdách… auto evidentně potřebuje zajet





Co se týče výbavy je víc než slušná, u testovaného vozu jsem měl k dipozici mmj ABS, 6 airbagů, dálkový centrál, digi klimu, audio Bose, 17ctky kola, ESP, DSC, TCS, tempomat, mlhovky, bixenonové světlomety, EDS, handsfree, multifunkční volant apod.. určitě jsem na spoustu věcí zapomněl… ostatně výbava je v nabídce k vozu… viz odkaz níže No a na závěr se zase dostávám k tomu nejlepšímu… k motoru. Měl jsem tu čest si vyzkoušet asi v budoucnu nejžádanější motorizaci, a sice 2.0 o výkonu 108 kW. Na volnoběh opět platí starý známý slogan „motor který neslyšíte“ známý ze starších reklam na vozy Mazda. Na volnoběh opravdu není vůbec slyšet, ve vyšších (i nejvyšších otáčkách, skoro těsně před omezovačem) otáčkách sotva slyšitelně přede. Výkon motoru je víc než dostatečný, má solidní zátah odspodu (od cca 2500 ot/min) a postupně nabírá na síle, opravdu mohutnou výkonovou špičku má mezi 4-5500ot/min, vytáčí se prostě jako správný japonec a proto mám tyto vozy taky tak rád, kvůli tomuto doslova „opojnému“ pocitu. Tenhle motor se Mazdě povedl už v předchozí šestce a tudíž nebyl důvod ho nedat i do nové šestky, podle mého názoru je to opravdu špičkový motor. Samozřejmě by mu pár koníků navíc nezaškodilo, běžnému řidiči může být skvělým pomocníkem i na dlouhých trasách, které je schopen téměř „zázračně“ zkracovat. Co říct více.. asi bych měl dodat že podle papírových údajů zrychluje z 0-100km/h za 9,9s a maximálka leží někde okolo 210km/h. Dle dostupných testů Mazdy 2, kde jsou i naměřené hodnoty, se od hodnot udávaných výrobcem liší jen nepatrně (u zrychlení asi o 0,1s a v maximální rychlosti cca o 1km/h což jsou údaje zanedbatelné)….

A audio systém Bose?? Ten mě taktéž úplně „dostal“ .. nádherně čisté výšky, hutné basy, prostě zvuk naprosto královský, mnohé natuningované golfy s přídavnými subwoofery hrají druhou až třetí ligu, vedle toho, co TOHLE dokáže v základu…
Pokud bych se na tohle auto měl dívat okem škarohlída, těžko bych našel nějaké nedostatky… možná již zmiňované opěrky hlavy a trošku mi scházelo startování čipovou kartou, dostal jsem k dispozici pouze obyč klíček… jinak je to asi všechno…
PROSTĚ A JEDNODUŠE… s klidným srdcem se pod tohle auto podepíšu a všem ho doporučím, poněvadž tohle má vedle nejrůznějších Passatů, Octávek a Superbů opravdu šanci na úspěch… v nové dvojce jsem se myslím nemýlil a v tomhle se nebudu mýlit taky… Go Mazda GO!!





Na závěr bych chtěl moc a moc poděkovat touto cestou Alešovi (členovi "AUTOBEK")ze společnosti AUTO BEK v Ústí nad Labem za vynikající přístup (testování na libovolně dlouhou vzdálenost) a super zážitky… ještě jednou moc a moc DĚKUJI…

P.S.: Doufám že jsem na nic nezapomněl

AUTOR: 323.Hans.626 (Honza)












Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
Ticho a BOSE - nesouhlas 29 Shr3k cidla
6 let, 9 měsíců
Ticho a BOSE - nesouhlas

Foto galerie

Mazda 6

Toto je článek o modelu Mazda 6

Fotonávod Mazda6 GG/GY - Trippling, tzv trojblik

Návod napsal a foto pořídil člen Clusoe, celý text je beze změn převzat od něj. Za návod mu děkujeme.

Takze len tak v skratke, mam jednoduchy Trippling modul od firmy Keetec, je to modul len na trojite bliknutie smeroviek po tuknuti do packy (ziadne denne svietenie, len "trojblik") tento modul sa da v pohodke kupit v cehach aj na slovensku za cca 20-30€ ako sa komu kde podari.

Montaz je velmi je...

Svolávací akce Mazda 6 GG/GY

 Mazda vydala svolávací akci na výměnu odpalovačů airbagů pro Mazdu6 GG a GY, Tato akce je platná pouze na některé konkrétní vozy. Jelikož vzhledem ke stáří vozidel jsou již vozy u jiných majitelů a asi nejezdí do autorizáku, zkuste kontaktovat servis s VIN číslem s žádostí o prověření.

U některých vozidel Mazda6 může dojít k tomu, že se zhoršila hustota pyrotechnické náplně předního airbagu spol...

fotonávod - demontáž čalounění dveří (tapecirungu) M6 GG

Občas je potřeba demontovat čalounění dveří, v tomto popisovaném případě za účelem vytlumení dveří. Děkuji členovi Edems za zpracování tohoto článku.Návod je pro Mazdu6 GG po FL

Jak rozebrat dveře

Přední dveře

Nejprve je potřeba sundat tapecírung. Ten drží na 3 šroubech (obr. 1) pod klikou, v rukojeti a pod světlem dveří. (U spolujezdce klika a 2 šrouby v madle. Madlo podebrat zespodu, je tam v...

Návod - Přestavba zadních světel Mazda 6 (GG) na LED

Návod - Přestavba zadních světel Mazda 6 (GG) na LED

Vzhledem ke kladým ohlasům na fotografie přestavby světel na moji Mazdě a k různým dotazům jsem se rozhodl napsat k této přestavbě článek-návod.

 

Kompatibilní vozidla:  Mazda 6 (GG) Hatchback/Sedan, Mazda 6 MPS

 

Použité součásti :

Fotonávod - montáž parkovacích senzorů Mazda 6 GY

Autor: Pweter        Vozidlo: Mazda 6 GY       Senzory: senzory prodáva Jablotron pod označením PS-062. Na krabici byla značka Longhorn H062            Fotografie jsou očíslovány dle jednotlivých bodů návodu. Text jsme nepozměňovali, je v slovenském jazyce.1. Odmontovať náraznik1.1 Zhodiť bočné svetlá - pod odkrytovaní zvnútra odšróboval po dve matice na každom svetle, M10 a M8. Svetla som vysunul...

Pro nováčky v sekci Mazda 6

Protože v sekci Mazda 6 vzniká spousta nových vláken, která se duplikují, rozhodnul jsem se, že zkusím vytvořit článek pro všechny nově příchozi na naše fórum, ve kterém budou odkazy k nejčastěji se vyskytujícím dotazům. V podstatě takový rozcestník.V tuto chvíli je to pouze pracovní verze, která se bude stále doplňovat. Proto kdokoliv z vás bude mit jakoukoliv připomínku, můžete ji napsat do disk...


Články