Články


Návod - Přestavba zadních světel Mazda 6 (GG) na LED

32 komentářů 2013-01-28 Přečteno: 7 540x

Návod - Přestavba zadních světel Mazda 6 (GG) na LED

Vzhledem ke kladým ohlasům na fotografie přestavby světel na moji Mazdě a k různým dotazům jsem se rozhodl napsat k této přestavbě článek-návod.

 

Kompatibilní vozidla:  Mazda 6 (GG) Hatchback/Sedan, Mazda 6 MPS

 

Použité součásti :

  LED světla + LED panel do 3. Brzdového světla: F4DLightning.com  

 LED odrazky do nárazníku s dvojí intenzitou: SpeedLine 

 

Stav auta před přestavbou

 

Postup montáže:

1)   Demontáž odrazek

-    První co jsem se při montáži rozhodl nainstalovat byly LEDkové odrazky v nárazníku.

-    K odmontování původních odrazek je potřeba protáhnout kolem výfuku ruku pod nárazník odmáčknout takový zobáček na vnitřním konci odrazky a pak ji otáčivým pohybem vytáhnout směrem dozadu tak, aby se uvolnila ze zobáčku na druhém konci. 

-    Postup zastrčení LED odrazek je opačný.

-    „Foto 4“ ukazuje jak to vypadá v nárazníku po odmontování odrazky (otvor vpravo je ten kde je ten odcvakávací zobáček)

 

2)   Odstrojení interiéru kufru

Pozn: Tato část platí pro Hatchback v Sedanu je uspořádání panelů interiéru olišné

Příprava:

 Odstrojování není bezpodmínečně nutné, ale jelikož jsem chtěl mít pohodlný přístup ke kabeláži, konektorům a šroubům světel, tak jsem se rozhodl pro demontáž tapecu na boku kufru. I bez odstrojení se ty světla dají demontovat, ale upřednostnil jsem pohodlný přístup a propálit ten koberec pájkou by taky nebylo dobrý.

 Je dobré udělat nejprve jednu stranu a až po smontování začít s druhou (i tak tam nebude k hnutí)

 Je nutno z kufru vyndat vše co tam může překážet: podlážku, plato zavěšené na pátých dveřích, subwoofer, rezervu, kryty na lékárnu nebo nářadí na boku kryt heveru a hever.

Postup:

2.1)  Nejprve  jsem demontoval plastový kryt prahu 5. dveří. Jde to snadno trhnutím směrem nahoru. Nebojte se těch křupanců to je u Mazdy normální a signalizuje to pouze, že se uvolnily cvočky, které ten plast drží.

2.2)  Dále je potřeba sklopit zadní sedačky a začít demontovat odtamtud.

2.2.1) První je na řadě plastový kryt co je vedle opěradel sedaček. Kromě cvočků ho drží spojený s dalším dílem takový plastový háček. Viz plánky na konci galerie Ten je nutno odehnout a pak už jen tento plastový díl vytrhnout ze cvočků směrem dopředu. Stačí ho jenom odehnout  ve vrchní části aby se uvolnil pro další demontáž plastový díl s pákami sklápění sedaček. (jinak by bylo nutné sundávat ještě kryty prahů dveří)

2.2.2) Pro demontáž vrchního plastového dílu je potřeba od šroubovat na každém 2 (křížové) šrouby. Jeden šroub je poblíž místa, kde se normálně opírají opěradla sedadel a druhý je schovaný pod krytkou v pákách odklápění sedadel. Viz „Foto 5“ Po jejich odšroubování je nutno vytáhnout odklápěcí páky ven (je tam ještě cvoček). Pak už jen tahem k sobě vytrhneme celý plastový díl z ostatních cvočků. Pozor: Na levé straně ještě odpojit konektory k osvětlení kufru. "Foto 6" ukazuje stav po sundání tohoto dílu.

 

 

2.2.3) A konečně se dostáváme k demontování samotného bočního koberce. K jeho odmonotvání je nutno odšroubovat na každé straně oba ty háčky u podlahy. Pod krytkou která se odklápí shora dolů je šroub na 10mm nástrčku viz „Foto 7“ a pak ještě 3 plastové cvočky ve vrchní části 2 úplně nahoře blíže k sedačkám a 1 v dutině pro lékárnu/nářadí. Pak už stačí koberec jenom odklopit (Nevytahovat úplně ven k tomu by bylo potřeba odmontovat kompletně ten plast u zadních dveří (pod ním je ještě jeden plastovej čudlík co ho drží)

-   Po odtrojení se takto odkryje prostor kolem světla „Foto 8“

 

2.3) V případě, že budete provádět kompletní přestavbu, je nutné odstrojit i 5. Dveře.

2.3.1) U nich to není tak problematické. Jako první se musí sundat vrchní plastový kryt rámu okna a to prostým vytržením směrem k sobě. „Nákresy také na konci galerie“

2.3.2) Dále se pak musí z bočních plastů pootočením do správné polohy vyndat koliky pro uchycení plata a pak postupně vytrhnout díl ze všech cvočků.

2.3.3) No a nakonec spodní největší díl z něj je potřeba sundat to plastové zavírací madlo (dobré si pomoct tenoučkým šroubovákem z vrchní strany pak už se vyloupne skoro samo)a pak už stačí jenom za ten plast vzít a postupně ho opět vytrhnout.

 

3)   Práce na krajních světlech a odrazkách

3.1) Samotné světlo drží na 2 matkách po jejich odšroubování a vytažení patic se žárovkami jde světlo poměrně lehce vytáhnout směrem dozadu.  Pozn: Nijak s ním nekruťte z toho kolíku co drží špičku světla v blatníku se musí pouze vytáhnout směrem dozadu.

3.2) Po demontáži světel se odkrývá dutina, která vede od světel až dolu do nárazníku. (Stav po vyndání světla „Foto 9“)Touto dutinou budou protaženy kablíky od LED odrazek.

Je dobé mít po ruce nějaký delší drát kterým si pomůžeme s protažním oněch kablíků k odrazce. Viz „Foto 10

 

3.3)   Nyní přichází na řadu montáž LED odrazky dle opačného postupu z bodu 1) Já jsem ještě pro jistotu, protože tam jdou poměrně nafest, zajistil ten vycvakávací zobáček tmelem Pozn: lze použít nějaký silikonový nebo i jiný těsnící nebo lepící tmel

3.3.1)  Po protažení kablíků nahoru jsou dvě možnosti. Buď se použijí nacvakávací spojky přiložené v balení, nebo se kablíky k sobě přiletují. Vzhledem k tomu, že jsem dělal kompletní rekonstrukci na LED a patice nebudu tedy pro žárovky potřebovat zvolil jsem přiletování kablíků do těchto patic. Viz „Foto 11“

3.3.2) Označení jednotlivých vodičů je:

      - Černá – kostra

      - Zelená s černým pruhem - Koncová světla

      - Zelená se žlutým pruhem - Brzdy

3.3.3) Při letování jsem narazil na jednu záludnost. Na LED světlech jsou barvy červená pro brzdy a modrá pro koncové. Na LED odrazkách je to přesně naopak.

3.4)  Vnější části LED světel jsou „Plug and Play“, takže nic dalšího se u nich letovat nemusí.

3.5)  Následuje montáž světel. Kablíky od Odrazek je dobré co nejvíc vytáhnout, ať tam někde neplandají u výfuku. A kolem těsnění světla je protáhnout ve spodní části kde není plech ohnut a nehrozí jejich střižení. Při domačkávání světla pozor na správné dosednutí těsnění aby se nikde neskříplo. Na šrouby přijde ještě nasadit držák se zatěžovacím odporem pro blinkry. Utáhnout pevně, ale s citem světla jsou přecijenom plastová.

3.6) Potom už jenom nějak vyvázat kabeláž, ať tam tak jenom neplandá (ale pozor ať se nikde nic nedotkne – sám jsem odpálil v blinkrech 2 pojistky) a vrátit zpět všechny časti interiéru opačným způsobem, než je popsáno v bodě 2)  Pozn: ještě před skládáním doporučuju všechny světla odzkoušet 

 

-    porovnání svitu původního žárovkového  světla a nového LED

- I po přestavbě odrazek na LED zůstává zachována jejich odrazová funkce (foto s bleskem)

 

4)   Práce na vnitřních polovinách světel a 3. Brzdovém světle

- Tato část zahrnuje hodně práce nad hlavou, takže nic příjemného.

- původní kabeláž v 5. Dveřích.

 

4.1) Jako první jsem v téhle fázi začal s přestavbou 3. Brzdového světla po odpojení konektoru a odšroubování 2 šroubů na koncích lze lehce vyjmout.

- Vyndané 3. brzdové světlo 

4.1.1)  Světlo lze jednoduše rozevřít uvolněním 2 západek.

4.1.2)  Pro instalaci LED panelu bylo nutné nejprve vypreparovat ze světla čirou čočku rozvádějící světlo ze žárovky, která je tam přilepena na koncích nějakým silikonovým tmelem, takže se jí moc nechtělo proto je nutno postupovat opatrně aby se nepoškodilo samotné světlo.


4.1.3)   Na místo čočky se pak opět nějakým lepícím tmelem vlepí samotný LED panel

 

 

4.1.4)   Kabely od LED panelu jsem opět přiletoval k patici žárovky. Společně s nimi jsem k této patici ještě přiletoval kostru a + brzdových světel nové kabeláže vnitřních polovin světel pro zajištění svícení brzdových ve všech 4 červených lampách.   Pozn:před přiletováním nutno všechny protáhnout otvorem pro žárovku

 

4.2)  Po vrácení 3. Brzdového světla na svou pozici je nutno dokončit zapojení přiložené kabeláže pro nová LED světla.

4.2.1) Modrý kablík (koncová světla) jsem přiletoval k jednomu z konektorů osvětlení SPZ.

4.2.2) Bílý kablík – zátečka jsem přiletoval opět k jedné patici žárovky původních zpětných světel.

Pozn: Vždy při letování do těchto patic nutno zkontrolovat správnou polaritu jakýkoli jiný kablík než černý musí být na +

4.2.3) Dále je pak ještě na světlech předpřipraven zvlášť kousek kablíku pro funkci zadní mlhovky. Tento kablík nevede tak jako ostatní do předpřipraveného konektoru a kabeláže, ale je nutno si propojení vyrobit. Pozn: Mlhovky nejsou ve všech zemích jako u nás povinné takže není kabeláž pouze předpřipravena pro použití  

4.2.3.a) Pokud chcete pouze jednu mlhovku jak je tomu originálně tak stačí na jednom světle přiletovat onen krátký červený kablík opět do patice žárovky původní mlhovky.

4.2.3.b) Pokud ale chcete mít 2 mlhovky jak jsem chtěl i já, tak Balení obsahuje asi metr kablíku použitelného pro vytvoření propojení k druhé mlhovce Jeden konec se tedy opět přiletuje k oné patici původní mlhovky a druhý se pak připojí ke krátkému červenému kablíku na druhém světle.

Pozn: Pro variabilitu (a možnost snadné demontáže) jsem zvolil použití autokonektoru(faston) a zaizoloval pomocí horkovzdušné pistole smršťovací hadicí.

4.3)  Vnitřní poloviny světel jsou k 5. Dveřím přišroubovány pomocí 2 plastových držáků. Po jejich odšroubování a odpojení patic žárovek se světlo vyndavá odklopením směrem od středu ven. (vnější okraj je jakoby na pantu)

4.3.1)  Při montáži světel zpět na místo je nutno pět nejprve nasdit vnější okraj světla na tento pomyslný pant a otáčivým pohybem světlo nasadit

Pozn: je dobré mít někoho po ruce, aby světlo držel na místě a tlačil ho směrem ke středu 5. dveří.  

Je také nutno dávat pozor na správné dosednuti konce plastových držáků na správné místo v 5. dveřích a utahovat opět s citem.

- „Foto 19“ ukazuje kabeláž po nainstalování všech LED světel a „Foto 20“ a „Foto 21“ detaily jednotlivá světla v 5. dveřích

 

4.4)  Po zapojení, namontování a odzkoušení všech světel světel už zbývá pouze zpět namontovat plastové kryty 5. Dveří opět opačným způsobem než je popsáno v bodě 2) V místech některých cvočků bude nutno bouchnout do plastu trošku razantněji pěstí, aby pořádně zacvakly.

 

Na závěr několik fotografií již hotové přestavby:

-   Zhasuntý stav

 

-   Koncová Světla

-   Mlhová světla

-   Brzdová světla

- Výstražná světla

- Výstražná společně se zpátečkou

 

- a „Foto 28 - 30“ už venku když už se stmívalo

 

 

-   Následné plánky demontáže interiéru jsou vyjmuty z workshop manuálu

Shrnutí: 

Časově vyšla přestavba na přibližně 5-6 hodin

Cenově vychazí dohromady všechna tato LED světla přibližně na 9000 korun + poštovné

390USD světla

15 USD LED panel 3. brzdové

59 USD LED odrazky)

Teď už stačí naházet do kufru všechny věci co se musely vyndat a múže se vyrazit do provozu J

Snad jsem na nic nezapomněl případně se klidně ptejte :-)

 

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
Návod - Přestavba zadních světel Mazda 6 32 dr.know Zilincan
2 let, 10 měsíců Návod - Přestavba zadních světel Mazda 6

Foto galerie

Mazda 6

Toto je článek o modelu Mazda 6

Fotonávod Mazda6 GG/GY - Trippling, tzv trojblik

Návod napsal a foto pořídil člen Clusoe, celý text je beze změn převzat od něj. Za návod mu děkujeme.

Takze len tak v skratke, mam jednoduchy Trippling modul od firmy Keetec, je to modul len na trojite bliknutie smeroviek po tuknuti do packy (ziadne denne svietenie, len "trojblik") tento modul sa da v pohodke kupit v cehach aj na slovensku za cca 20-30€ ako sa komu kde podari.

Montaz je velmi je...

Svolávací akce Mazda 6 GG/GY

 Mazda vydala svolávací akci na výměnu odpalovačů airbagů pro Mazdu6 GG a GY, Tato akce je platná pouze na některé konkrétní vozy. Jelikož vzhledem ke stáří vozidel jsou již vozy u jiných majitelů a asi nejezdí do autorizáku, zkuste kontaktovat servis s VIN číslem s žádostí o prověření.

U některých vozidel Mazda6 může dojít k tomu, že se zhoršila hustota pyrotechnické náplně předního airbagu spol...

fotonávod - demontáž čalounění dveří (tapecirungu) M6 GG

Občas je potřeba demontovat čalounění dveří, v tomto popisovaném případě za účelem vytlumení dveří. Děkuji členovi Edems za zpracování tohoto článku.Návod je pro Mazdu6 GG po FL

Jak rozebrat dveře

Přední dveře

Nejprve je potřeba sundat tapecírung. Ten drží na 3 šroubech (obr. 1) pod klikou, v rukojeti a pod světlem dveří. (U spolujezdce klika a 2 šrouby v madle. Madlo podebrat zespodu, je tam v...

Fotonávod - montáž parkovacích senzorů Mazda 6 GY

Autor: Pweter        Vozidlo: Mazda 6 GY       Senzory: senzory prodáva Jablotron pod označením PS-062. Na krabici byla značka Longhorn H062            Fotografie jsou očíslovány dle jednotlivých bodů návodu. Text jsme nepozměňovali, je v slovenském jazyce.1. Odmontovať náraznik1.1 Zhodiť bočné svetlá - pod odkrytovaní zvnútra odšróboval po dve matice na každom svetle, M10 a M8. Svetla som vysunul...

Pro nováčky v sekci Mazda 6

Protože v sekci Mazda 6 vzniká spousta nových vláken, která se duplikují, rozhodnul jsem se, že zkusím vytvořit článek pro všechny nově příchozi na naše fórum, ve kterém budou odkazy k nejčastěji se vyskytujícím dotazům. V podstatě takový rozcestník.V tuto chvíli je to pouze pracovní verze, která se bude stále doplňovat. Proto kdokoliv z vás bude mit jakoukoliv připomínku, můžete ji napsat do disk...

Nová Mazda 6 - report

Nová Mazda 6 - report

AUTOR: 323.Hans.626 (Honza)

Dámy a pánové, dnes nastal ten slavný den, na který jsem se těšil již více než půl roku, čili den, kdy usednu za volant nové Mazdy 6 GH. Dojmy jsou veskrze pozitivní, ovšem nic nedokáže moje dojmy potvrdit lépe nežli to, že sami usednete za volant toho...


Články