Články


Mazda vyvinula technologii, která významně snižuje zvuk klepání u dieselových motorů

2015-09-15 Přečteno: 1 229x

Omlouvám se, že jsem podklady k tomuto článku držel u sebe tak dlouho, ale nebyl čas. Za všechny děkuji členovi Pepajosef za přípravu tohoto článku. Ten je převzat jen s nutnou editací z mé strany.           

Vznětový motor, je pro většinu z nás trochu více hlučný a proto Mazda vytvořila tuto novou technologii, kterou chce nyní představit.

Tentokrát si na nás Mazda připravila vylepšení, které výrazně snižuje u nových dieselových motorů specifický zvuk klepání.  Jako první na světě nám přináší technologii příjemnějšího a hladšího chodu  motoru , která byla právě  vyvinuta. Tato nová technologie, bude do výrobního procesu vypuštěna do konce února 2015 nejprve na Japonský  trh u motorů SKYACTIV-D 1,5 v Mazdě 2 a  posléze také v novém kompaktním SUV crossoveru CX-3.

                    

Píst je jednou z částí, které lze nazvat základním kamenem motoru. Tyto drobné díly, které jsou integrovány v  pístním čepu, mají za následek "příjemnější a hladší chod". Mazda tedy prozkoumala u předchozích generací zdroj klepání zvuku u dieselových motorů. V důsledku toho, jak kmitá píst při roztahování a smršťování ojnice během spalování nám tu dochází ke klepání právě tohoto kotvícího čepu. Nově byl tedy vyvinut čep tvarově uzpůsobený tak, aby se dosáhlo přirozeného hladší chodu i zvuku při utlumení vibrací, jenž příčinou klepání od vestavěného pístního čepu do každého pístu.

                      

 ( horní foto: výsledek ověření CAE původní prvek , vpravo : nový prvek; dolní foto: Nový tvar pístního čepu)

Ke klepání dochází hlavně při  při zrychlení pro získání počáteční rychlosti a také při stání, tam je snížen zvuk klepání na frekvenci poblíž 3.5kHz, kde je velmi  slyšitelní v prostoru automobilu, když pomine objemy motorů což je sice trochu zavádějící, tak snížení zvuku klepání je uvnitř vozu potlačeno až do 10 dB ve srovnání vozem, které není touto novou technologií což bylo Mazdou změřeno u mnoha jiných značek. Takže díky tomu si nyní můžete užívat  příjemnějšího zvuk motoru a většího jízdního klidu vychutnávat si tak pohodlně svojí  jízdu.

Nový motor "SKYACTIV-D 1,5", má vynikající točivý moment a i při častém střídání rychlostí má stále vynikající výkonové parametry v lineárním zrychlení. Je malý a čistý a dosahuje výborných výsledků i v dopadech na životní prostředí. Hodnoty NOx  limity tu tak nepřekročují ani hodnoty NOx u benzínového motoru SKYACTIV G 2,5.

Mazda Vám tak zaručuje "radost z jízdy" pro každého zákazníky vynikající environmentální a bezpečnostní výkonnosti a i nadále vyvíjet  různé technologie v budoucnosti.

Výhody vznětového motoru více viz oficiální blog Mazda

Http://Blog.Mazda.Com/archive/20130411_01.Html

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie


Články